Magia poranka, czyli jak wyznaczyć poranny rytuał

04 Wrzesień 2019
Magia poranka, czyli jak wyznaczyć poranny rytuał

Śniadanie, aktywność fizyczna i chwila relaksu – to punkty obowiązkowe w porannym rytuale. Warto wiedzieć jak dobrze zacząć dzień, aby czuć się dobrze i być pełnym energii. 

U każdego poranek wygląda inaczej. Często zdarza się, że po przebudzeniu wszystkie czynności wykonywane są w pośpiechu. Wcale nie musi tak być! Jedyne czego potrzeba to wyznaczenie swojego porannego rytuału. 

Początek dnia to pora, którą należy szczególnie celebrować i czerpać z niej przyjemność. Pomimo tego faktu, w większości przypadków poranne przygotowania wyglądają jak „pościg z czasem”. Niesie to ze sobą negatywne skutki zarówno fizyczne jak i psychiczne. Jeśli z rana zadbamy o swoje ciało i duszę, możemy zyskać pozytywny nastrój i z pełną determinacją pokonywać napotkane na drodze wyzwania. 

Po pierwsze, aby wyznaczyć swój poranny rytuał należy określić dokładną godzinę wyjścia z domu i do tego dostosować odpowiednią godzinę pobudki. W sytuacji kiedy nigdzie nie wychodzimy, również musimy mieć ustaloną godzinę przebudzenia. Najlepszym rozwiązaniem jest wyznaczenie stałej godziny stosowanej codziennie. Dodatkowo, wszystkie czynności, które mają być powtarzane każdego dnia należy zamknąć w konkretnych ramach czasowych np. kilku minut. Działania te powinny być wykonywane regularnie, o takich samych porach, ponieważ wtedy organizm jest w stanie przyzwyczaić się do określonych czynności, a podejmowanie ich z upływem czasu stanie się nawykiem. Korzystnie wpłynie tu także stała pora zasypiania, ponieważ wtedy pobudka będzie dużo łatwiejsza. Wszystkie poranne czynności można rozpisać co do minuty, dzięki temu kontrola nad porannym rytuałem nie sprawi żadnego problemu.

Dzień należy zacząć od szklanki wody, najlepiej z cytryną i miętą. W ten sposób organizm zostanie oczyszczony z toksyn nagromadzonych przez noc. To pierwszy krok, który pobudzi nas do dalszej pracy. 

Podstawową poranną czynnością jest śniadanie. Dobrze zbilansowany i zdrowy posiłek doda energii i poprawi humor. Warto poświęć trochę więcej czasu, aby przygotować coś pysznego i pożywnego. Śniadanie należy jeść powoli i delektować się każdym kęsem. 

Aktywność fizyczna to kolejny punkt należący do rytuału. Minimum pięć minut ćwiczeń z rana wystarczy, by dobrze zacząć dzień. Można wyjść na spacer, pobiegać, porozciągać się, a nawet potańczyć, a od razu będą pozytywne efekty. Ruch podniesie tętno oraz zwiększy się ilość endorfin. Jeśli jest taka możliwość najlepiej wyjść na świeże powietrze.

Kolejnym obowiązkiem jest poranna toaleta, uwzględniająca orzeźwiający prysznic oraz higienę jamy ustnej. Najlepsze rozwiązanie to chłodny prysznic, który poprawi krążenie krwi oraz pobudzi organizm. Zimna woda korzystnie wpłynie na kondycję skóry. 

Należy także wziąć pod uwagę czas potrzebny na dobór garderoby i, w przypadku kobiet, wykonanie makijażu. Każde działanie powinno mieścić się w określonym czasie. Ubrania można naszykować wieczorem, aby kolejnego dnia nie tracić zbyt wiele czasu. Należy zorientować się, ile minut zajmuje wykonanie codziennego makijażu i zapisać to w planie. W takim też planie można zapisać pozostałe poranne czynności.

Chwila relaksu jest niezbędnym elementem rozpoczynającego się dnia. Dobra książka lub ulubiona muzyka powinny odprężyć umysł i ciało. To bardzo ważne, aby zadbać również o swój stan psychiczny. Można wykorzystać tu medytację lub wyciszenie. 

Taki poranny rytuał odmieni twoje dotychczasowe życie. Wyznaczając sobie poranne zadania zyskasz dużo więcej czasu, a twój dzień będzie wyglądał zupełnie  inaczej. Postaraj się wstawać wcześniej, aby spełnienie wyżej wymienionych czynności stało się bezproblemowe, a z czasem było przyzwyczajeniem, bez którego nie da się obejść.

red. Karolina Borzęcka

designed by net-line.pl