Kultura koziolek.pl

Edyta Krzemień i Damian Aleksander "Musical Melodies" w Teatrze Starym (2019-04-10)

Szanowni Państwo,
z przyczyn niezależnych od Teatru Starego koncert Katarzyny Dąbrowskiej zaplanowany na 29.05 (środa) nie odbędzie się. 

W zamian proponujemy koncert "Musical Melodies" z piosenkami z najsłynniejszych musicali w wykonaniu Edyty Krzemień i Damiana Aleksandra.

EDYTA KRZEMIEŃ I DAMIAN ALEKSANDER "MUSICAL MELODIES" 
29.05 środa / 19.00

Edyta Krzemień, Damian Aleksander - śpiew
Jacek Szwaj – fortepian

"Damian Aleksander to „Upiór światowej klasy” – tak powiedział o nim sam Andrew Lloyd Webber. Edyta Krzemień to najlepsza Fantine, jaką kiedykolwiek widziałem, a musical „Les Misérables” oglądałem wiele razy i to w wielu krajach. Ale każde z tych dwojga artystów teatru muzycznego zagrało także główne role w innych popularnych przedstawieniach i zabiorą nas oni w podróż po Krainie Musicalu – usłyszymy utwory między innymi z musicali „Upiór w operze”, „Miss Saigon”, „Once”, a nawet ze spektaklu „Król lew”. Dwa cudowne głosy, jedna cudowna podróż."
Daniel Wyszogrodzki, kurator programu muzycznego w Teatrze Starym

Damian Aleksander - aktor teatralny, telewizyjny i dubbingowy, reżyser. Wykładowca akademicki. Ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Poznaniu na wydziale wokalno-aktorskim. Absolwent Państwowego Studium Wokalno-Aktorskiego im. D. Baduszkowej przy Teatrze Muzycznym w Gdyni. Finalista XIX Przeglądu Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu (1998). Od 2000 r. związany był z Teatrem Muzycznym „Roma” w Warszawie, gdzie zagrał główne role w takich musicalowych hitach, jak: Miss Saigon, Grease, Pięciu braci Moe, Koty, Les Miserables czy Upior w operze, w którym za rolę Eryka został nagrodzony potrójną Platynową Płytą. Artysta współpracuje min. z takimi instytucjami, jak: Teatr Muzyczny w Poznaniu (główna rola w Jekyll&Hyde, Nine i Fester w Rodzinie Addamsów), Teatr Syrena (Fester w Rodzinie Addamsów, Dan w Next to Normal). Wziął udział w blisko 100 koncertach musicalowych granych z towarzyszeniem polskich filharmonii pod batutą dyrektora Filharmonii Zabrzańskiej S. Chrzanowskiego. Można go zobaczyć w rodzimych serialach (m.in. Zostać Miss, Kryminalni, Hotel 52, Klan, Barwy szczęścia itd.), a także w filmie Toilet out of Order M. Bilskiego. Ponadto zrealizował polską wersję serialu popularno-naukowego Test Case wraz z Discovery Channel. Propagator amerykańskiej metody Treningu Zastępowania Agresji (ART) w pracy z trudną młodzieżą.Studiował psychoterapię wg metody terapeutycznej A. Midella. Był felietonistą w magazynach Live and Travel i Łodź U Fly?.Autor "Lapidariow podrożnych" tomiku aforyzmów i zdjęć z podróży po Indiach i Nepalu.Razem z Magdaleną Miśko- Jackowską na antenie RMF Classic współtworzył przez dwa sezony program o tematyce musicalowej "Z musicalem pod rękę". Od 2012 r. współpracuje z Operą i Filharmonią Podlaską, gdzie w premierowym spektaklu tej instytucji, musicalu Korczak Ch. Williamsa, wcielał się w postać samego Janusza Korczaka. Tam też pojawił się w rolach Upiora z opery oraz Lejzora Wolfa w musicalach Upiór w operze A. Lloyda Webbera i Skrzypek na dachu J. Bocka. W sezonie artystycznym 2016-2017 wystąpił i wyreżyserował dwie produkcje: organizowaną przez OiFP Galę Sylwestrową jak i świąteczny Koncert Kolęd i Pastorałek „Bóg się rodzi” w Kościele Katedralnym św. Michała Archanioła w Łomży ( reżyseria tv). Jest inicjatorem i realizatorem widowiska muzycznego "Tribute to Musical" którego zapis audio ukazał się na płycie w tym roku.Obecnie gra jedną z głównych ról w najnowszej produkcji OiFP "Doktor Żywago" jako mecenas Komarowski. 

Edyta Krzemień ukończyła z wyróżnieniem Wydział Wokalno - Aktorski Uniwersytetu Muzycznego im. F. Chopina w Warszawie. Debiutowała rolą Christine w musicalu „Upiór w Operze” w Teatrze Muzycznym Roma. Kilka lat później zagrała Christine ponownie na deskach Opery i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku. Oprócz tego wcieliła się w postać Fantyny w musicalu „Les Miserables” w TM Roma, Joanny w thrillerze „Sweeney Todd” w Teatrze Rozrywki w Chorzowie, Kali w musicalu „Tarzan” w Gliwickim Teatrze Muzycznym, Emmy w „Jekyll i Hyde” w Teatrze Muzycznym w Poznaniu, Siostry Marii Robert w „Zakonnicy w przebraniu” w Teatrze Muzycznym w Poznaniu, Molly w musicalu „Ghost” w Teatrze Muzycznym im. D. Baduszkowej w Gdyni, oraz zagrała w monodramie muzycznym „Opowieści Zimowe” w Teatrze Muzycznym w Poznaniu. W najnowszej produkcji Teatru Roma, musicalu „Piloci” wciela się w postać Niny. w widowisku musicalowym Teatru Roma „Ale Musicale” wykonując główne partie z takich musicali jak: „Mała Syrenka”, „Love Never Dies”, „Jekyll i Hyde”, „Les Miserables”, „Koty”, „Aladyn” , „Upiór w Operze”. Współpracuje ze Zbigniewem Preisnerem, nagrała utwory na płytę „W poszukiwaniu dróg” (platynowa płyta). Z utworami i pod batutą kompozytora wystąpiła na festiwalu „Klara Music Festival” w Brukseli wykonując utwory z filmów Krzysztofa Kieślowskiego. Zaśpiewała w spektaklu Z.Preisnera i E.Lipskiej „2016 Dokąd?” w NFM we Wrocławiu (DVD). Zaśpiewała na 29. Gali wręczenia Europejskich Nagród Filmowych. Współpracuje z Filharmoniami w całej Polsce, koncertuje z repertuarem musicalowym oraz filmowym. Dubbinguje, jest m.in. nowym głosem Królewny Śnieżki w najstarszej bajce Walta Disneya „Królewna Śnieżka i Siedmiu Krasnoludków”.Jest asystentem w klasie śpiewu specjalizacji musicalowej na Uniwersytecie Muzycznym w Warszawie a także współpracuje z Akademią Muzyczną w Poznaniu współtworząc nową specjalizację na wydziale Wokalno-Aktorskim: musical.




Komentarze:

Dodaj swój komentarz:
   Austriackie obywatelstwo dla potomków ofiar nazizmu       "Ślązak" nie trafi do służby. Testy ujawniły usterki       Republikanie mocno przyduszają Facebooka       Widmo brexitu obniża ceny uprawnień do emisji       Prawie 300 martwych fok. Winne ocieplenie?              Nieodparty urok feudalizmu       Tamtej dekadencji już nie ma       Gowin? Nie ma taki człowiek       Polska na trzeźwo       Zdrojewski: Na konkurenta donosi się do prokuratury       Kard. Krajewski: Nie potrafimy żyć bez ubezpieczeń       Jak apostołowie zdradzili królową       Gdy kompromitacja nie kompromituje       Dobre, a producent to wspaniały facet       Kości zostały zaplanowane       Ofiary płaczą, ale nie milczą       Dziś nas jutro zaskoczy       Przez eń i po angielsku       Nowojorska matrioszka