16 Festiwal Konfrontacje Teatralne – 22.10

Data dodania: 21 październik 2011

Szanowni Państwo

Zapraszamy na jutrzejsze spektakle i koncerty. To już prawie ostatnia szansa na to by przeżyć teatralno muzyczną przygodę podczas Konfrontacji Teatralnych.
W sobotnim programie "Bohater Osama" – Maat Festiwal "Peryferie ciała", Teatr Praktika – "Babuszki" oraz I, CULTURE Orchestra i koncert w Filharmonii Lubelskiej będący wstępem do europejskiego tournée, podczas którego orkiestra, pod batutą Pawła Kotli i Sir Neville’a Marrinera, wystąpi w najsłynniejszych salach koncertowych Kijowa, Berlina, Brukseli, Londynu, Madrytu i Warszawy.

Zapraszamy

16 Festiwal Konfrontacje Teatralne – Lublin

22.10 – sobota

17.00 – Teatr IMKA (Warszawa) – Bohater Osama (90′) / Maat Festiwal "Peryferie ciała" – Studio Radia Lublin – bilet: 20 / 30 zł
reżyseria: Jacek Poniedziałek
To opowieść o strachu i ignorancji ale także o tym, że perwersje i prywatne urazy przedstawicieli, żyjących w ubóstwie warstw społecznych, mogą zaowocować terrorem zrozumiałym tylko dla kogoś, kto podkłada bomby. Tekst Kelly’ego można czytać jako komentarz na temat polityki strachu, uprzedzeń klasowych, społecznej paranoi oraz obsesji mediów na punkcie terroryzmu, której owocem jest zobojętnienie.

19.00 – I, CULTURE Orchestra (100′) – Filharmonia Lubelska – Zakończenie Festiwalu – bilet: 50 / 60 zł
dyrygent: Paweł Kotla
fortepian: Peter Jablonski

I, CULTURE Orchestra wyjątkowe przedsięwzięcie Instytutu Adama Mickiewicza – jeden z filarów zagranicznego programu kulturalnego polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej. Orkiestra, wzorowana na tak uznanych zespołach jak Orkiestra Młodzieżowa Unii Europejskiej i West-Eastern Divan Orchestra, gromadzi młodzież z Polski oraz krajów Partnerstwa Wschodniego: Armenii, Azerbejdżanu, Białorusi, Gruzji, Mołdawii i Ukrainy.
Jednym z wymiarów I, CULTURE Orchestra jest podkreślenie znaczenia wschodnich i zachodnich wpływów na tożsamość kulturową Europy oraz zwrócenie uwagi na bogactwo kultur i wielowiekowych tradycji państw europejskich spoza wschodniej granicy Unii Europejskiej. Złożona ze 111 muzyków orkiestra powstała w ciągu trzytygodniowych warsztatów prowadzonych przez najwybitniejszych muzyków orkiestrowych świata.
Koncert w Filharmonii Lubelskiej jest wstępem do europejskiego tournée, podczas którego orkiestra, pod batutą Pawła Kotli i Sir Neville’a Marrinera, wystąpi w najsłynniejszych salach koncertowych Kijowa, Berlina, Brukseli, Londynu, Madrytu i Warszawy.

Program koncertu:
cz. I
S. Prokofiew – Suita scytyjska op. 20 / 20′
K. Szymanowski – IV Symfonia Koncertująca op. 60 / solista – Peter Jablonski / 24′
cz. II
D. Szostakowicz – V Symfonia d-moll op. 47 / 44′

21.30 – Teatr Praktika (Moskwa, Rosja) – Babuszki (70′) – Sala Widowiskowa w Warsztatach Kultury – bilet: 40 / 50 zł
scenariusz, reżyseria: Svetlana Zemliakova
To mozaika stworzona z gawęd mieszkańców XX-wiecznych syberyjskich wiosek – pełnych tradycji, obyczajów i pieśni. Wyłaniający się z nich świat z jednej strony wydaje się bardzo odległy od rzeczywistości współczesnych metropolii, z drugiej zaś niezwykle interesujący i nadzwyczaj bliski sercu. Głównym tematem spektaklu jest czas i przemijanie życia – obserwowane z punktu widzenia tytułowych babuszek.

23.00 – DakhaBrakha – koncert – Studio Radia Lublin – bilet: 30 / 40 zł
Nazwa zespołu pochodzi z języka staroruskiego i w tłumaczeniu oznacza "dawać/brać". "Dach" to także miejsce, gdzie grupa powstała – Centrum Sztuki Współczesnej DAKH z Kijowa na Ukrainie. Członkowie grupy przez lata zbierali i zapisywali tradycyjne pieśni podczas wielu wypraw po całej Ukrainie. Energię do śpiewu czerpią nie tylko z kultury rodzimej, możemy w niej bowiem usłyszeć także wpływy europejskie i orientalne, chrześcijańskie i muzułmańskie. DakhaBrakha tworzy współczesną muzykę folkową: etno-chaos. Instrumenty, jakie wykorzystuje zespół to m.in.: indyjskie tabla, gong buddyjski, marakasy, wiolonczela, rosyjskie treszczotki, didgeridoo, bongo, djembe i wiele innych.

Imprezy towarzyszące:
10.00 – Prezentacja East European Performing Arts Platform – Wschodnioeuropejskiej Platformy Sztuk Performatywnych – Warsztaty Kultury
Sieć EEPAP jest projektem Instytutu Adama Mickiewicza, powstałym w ramach Zagranicznego Programu Kulturalnego Polskiej Prezydencji w Unii Europejskiej. To organizacja na rzecz rozwoju sztuk performatywnych (tańca i teatru) w Europie Środkowej i Wschodniej. Projekt obejmuje 18 europejskich państw i 70 uczestników. EEPAP realizuje podstawowe założenia misji Partnerstwa Wschodniego, działając w obszarze kultury. Dodatkowo poprzez nawiązania kontaktów z najważniejszymi sieciami teatralnymi i tanecznymi na świecie (IETM, SPACE, AEROWAVES, PROSPERO) realnie wpływa na rozwój obiegu kultury w Europie i wzmocnienie wizerunku Europy Wschodniej jako pełnoprawnego partnera we współpracy.

15.45 – Kino konfrontacji – Jak spędziłem koniec lata, reż. Aleksiej Popogrebskij – Kino ABC – bilety 7 zł
reż. Aleksiej Popogrebskij

Rosyjskiemu filmowi ciężko będzie uniknąć porównań z „Powrotem”, świetnym debiutem Andrieja Zwiagincewa. Klimat tu może nieco mniej biblijny, ale reżyser też opowiada o relacji pierwotnej. Obraz ten jest o konflikcie młodości z dojrzałością. Zderzenie młodego ze starym zobrazować można za pomocą relacji ojca i syna. Nie ma tu jednak natrętnej metaforyki. Obcy i niechętni sobie mężczyźni wpadają w sidła odwiecznego rodzicielskiego układu – mieszaniny strachu i ufności, pogardy i czułości. Reżyser pozwala przemówić mroźnemu klimatowi i panującemu na wyspie bezczasowi. Tylko regularne radiowe meldunki przypominają tu o upływie godzin.

22.00 – Muzyczne Konfrontacje Nocą – Mołotov Coctail Party – Klub Festiwalowy "Czarna Owca" – wstęp wolny
Masala Soundsystem w nowej odsłonie. Mix dj’ski i żywego grania, Duże Pe jako dj i MC oraz Danielsen (Daniel Moński)) – perkusjonalia. Duże Pe – legenda sceny hip-hopowej i reggae w Polsce, ma swoją audycję w radiowej 4, gra m.in. w Masali Soundsystem i Senk Że. Danielsen to wybitny bębniarz, gra m.in. z Masalą, Que Sabroso, Tomkiem Gwincińskim, ma na koncie wspólne projekty muzyczne z Pawłem Passinim, reżyserem neTTheatre.

designed by know-line.pl