Wedding Plannerzy, czyli konsultanci ślubni, zyskują coraz większą popularność w Polsce. Co w ich jest pracy tak niezwykłego? Profesjonalizm, doświadczenie i opanowanie.
Dlaczego wedding planner?
Konsultanci ślubni, są to specjaliści w dziedzinie organizacji przyjęć weselnych. Charakteryzują się dużym zasobem informacji i wiedzy eksperckiej. Odróżnia ich to od osób, które podejmują się organizacji wesela bez przygotowania, pierwszy raz w życiu. Co ważne, wedding planner, nie jest tylko fantazją znanych i bogatych osób. Są pomocą dla każdego. Ratunkiem dla osób zapracowanych, roztrzepanych czy dla tych, którzy z jakiejś przyczyny nie mogą poświęcić na to wystarczającej ilości czasu. Bo nie oszukujmy się, przygotowania do ślubu, to wymagające zadanie.
Pamiętajcie, że Wedding Planner to nie tylko największy weselny ogarniacz, ale też m.in. doradca, negocjator i świetny producent. Posiada umiejętności, które przydadzą się nie tylko w kontakcie z podwykonawcami, partnerami i instytucjami, ale też w kontakcie z parą młodą. Jest to ktoś, kto będzie potrafił doradzić, podpowiedzieć i wyjść z każdej weselnej opresji.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej przeczytaj wpis do końca, jeśli jesteś tu dlatego, że chcesz zdecydować czy warto podjąć się współpracy z wedding plannerem oto kilka najważniejszych argumentów, które pokażą, że warto:
Cel Wedding Plannera
Najważniejszym celem jest spełnianie marzeń swoich klientów uwzględniając oczywiście zaplanowany budżet. W pracy z wedding plannerem podstawą jest komunikacja. Organizator musi wiedzieć na czym zależy nam najbardziej, co nam się podoba, a czego chcemy uniknąć. Ostateczna decyzja ZAWSZE należy do pary młodej, dlatego nie warto obawiać się współpracy z konsultantem. Jemu zależy na tym, by to wesele wyglądało tak jak chcesz tak samo bardzo, jak i Tobie, a może nawet bardziej.
Co należy do jego obowiązków ?
Wedding planner oferuje całościową lub częściową organizację ślubu, jak i samego wesela.
Kompleksowa usługa zawiera pomoc przy wszystkich elementach wiążących się zarówno z ceremonią jak i przyjęciem.
Pierwszym etapem jest “Wedding Brief”. Polega to na konsultacjach z parą młodą: zebraniu podstawowych informacji oraz wyobrażeń co do eventu. To najważniejszy moment w przygotowaniach. Na tej podstawie tworzy się harmonogram przygotowań, pierwsze propozycje podwykonawców oraz zarys tego wyjątkowego dnia. Po akceptacji pary młodej konsultant przechodzi do realizacji założeń: dogadywaniu, rezerwowaniu, wypełnianiu formalności i dopinaniu wszystkich szczegółów.
Ostatnim elementem jego pracy jest koordynowanie tego jednego, wyjątkowego dnia. Czuwa nad przebiegiem przygotowań pary młodej, sali, tworzy odpowiednie scenariusze i pilnuje, by nic nie zakłóciło spokoju nowo zawartego małżeństwa.
Jaki jest koszt skorzystania z usługi?
Koszty Wedding Plannera są bardzo różne i uzależnione od wielu czynników. Wpływa na to między innymi lokalizacja, czas współpracy oraz doświadczenie firmy. Każda z osób decydujących się na współpracę z wedding plannerem musi wiedzieć, czym będzie kierować się przy wyborze odpowiedniej osoby. Istnieje również kilka systemów rozliczania: prowizyjne, ryczałtowe albo mieszane. Żeby określić koszt takiej usługi najlepiej jest skontaktować się z wybranymi osobami i dowiedzieć się jak wygląda współpraca.
Rzeczywistość…
W Polsce konsultant ślubny jest to zawód, który pojawił się stosunkowo niedawno i nie cieszy się on jeszcze zbyt dużą popularnością. Wciąż dużo w społeczeństwie jest niepewności oraz dystansu. Przewagę mają firmy znajdujące się w dużych miastach, najczęściej na zachodzie kraju. Nie znaczy to jednak,że firmy istniejące na rynku są słabe. Wręcz przeciwnie! Dbają o klientów jeszcze bardziej, bo zależy im na uświadomieniu społeczeństwa, że warto zainteresować się agencjami weselnymi. Pracują w nich ludzie pełni pasji i zaangażowania, oddający serce w to, co robią. To właśnie dlatego jest to wymarzony zawód. Można w nim spełniać marzenia innych.
Red. Maja Wieczorek