Central and Eastern European Game Studies Conference
Konferencja w dniach 20-22.10.16 w Centrum Spotkania Kultur
Spotkanie międzynarodowych badaczy gier wideo połączone z fascynującymi wykładami otwartymi na temat teraźniejszości i przyszłości tego błyskawicznie rozwijającego się medium, nowych technologii i ich związków z filmem, teatrem, fotografią, literaturą, czy historią sztuki.
Wśród prelegentów czołowe postacie dla rozwoju przemysłów kreatywnych i badania gier wideo, m.in. Marcin Blacha, odpowiedzialny za scenariusze wszystkich części odnoszącego globalny sukces Wiedzmina, Aphra Kerr, ekspertka PEGI, europejskiego systemu oceniania gier komputerowych, Graeme Kirkpatrick, autor książek na temat gier Aesthetic Theory and the Video Game (2011) i Computer Games and the Social Imaginary (2013), oraz Mirosław Filiciak, dyrektor Instytutu Kulturoznawstwa Uniwersytetu SWPS (Warszawa).
Konferencja odbywać się będzie w języku angielskim.
Organizatorem Central and Eastern European Game Studies Conference jest Centrum Badania Gier Wideo UMCS we współpracy z Centrum Spotkania Kultur w Lublinie.
Konferencja CEEGS – prezenterzy plenarni:
Marcin Blacha – karierę zaczynał jako projektant gier planszowych oraz dziennikarz growy. Od ponad dekady w przemyśle gier, przede wszystkim jak Story Director w CD Projekt Red. Odpowiedzialny za scenariusze wszystkich części odnoszącego globalny sukces Wiedzmina.
Mirosław Filiciak – profesor nadzwyczajny i dyrektor Instytutu Kulturoznawstwa Uniwersytetu SWPS (Warszawa). Pionier badań gier w Polsce, autor Wirtualnego placu zabaw (2006), oraz redaktor pierwszej akademickiej antologii krytyki gier Światy z pikseli (2010).
Aphra Kerr – Senior Lecturer w Instytucie Socjologii Maynooth University (Irlandia). Badaczka systemów produkcji i konsumpcji gier wideo oraz jedna z założycielek Digital Games Research Association, największej na świecie organizacji badaczy gier. Od 2015 ekspertka PEGI, europejskiego systemu oceniania gier komputerowych.
Graeme Kirkpatrick – Senior Lecturer na University of Manchester (Wlk. Brytania). Badacz estetyki i filozofii gier wideo. Autor pięciu książek na temat gier, m.in. Aesthetic Theory and the Video Game (2011) i Computer Games and the Social Imaginary (2013).