15 zespołów z województwa lubelskiego dostało się do II etapu konkursu Tesco dla Szkół

Data dodania: 24 styczeń 2013

Dobiegły końca zmagania 877 zespołów z całej Polski o pracownie multimedialne dla swojej szkoły w konkursie Tesco dla Szkół. 46 filmików z województwa lubelskiego brało udział w rywalizacji i zostało poddanych surowej ocenie internautów w głosowaniu. Do II Etapu (głosowania Jury) przeszło aż 15 zespołów projektowych z województwa lubelskiego.

#2l Prawie 570 uczniów z województwa lubelskiego z olbrzymim zaangażowaniem przyłączyło się do konkursu Tesco dla Szkół – „Zdrowo najedzeni”. Zespoły nakręciły 2-minutowe filmiki, których treść zachęcała do przestrzegania zasad zdrowego odżywiania. Kolejnym etapem konkursu stały się działania promocyjne szkół – należało jak najlepiej wypromować swój zespół, aby zdobyć głosy potrzebne do przejścia do kolejnego etapu. 15 lubelskich zespołów poradziło sobie z tym zadaniem znakomicie i ich filmiki zakwalifikowały się do ostatniego etapu konkursu, w którym oceniało je profesjonalne Jury.

Tegoroczna, jubileuszowa edycja akcji Tesco dla Szkół, cieszyła się rekordowym zainteresowaniem. W konkursie wzięło udział 877 zespołów z 752 szkół, czyli ponad dwukrotnie więcej niż w ubiegłorocznej edycji. Konkurencja była więc ogromna. Dzieciaki jednak się jej nie przestraszyły i walczyły o głosy internautów. Sukcesem jest udział aż 15 zespołów w II Etapie konkursu. Musiały przecież pokonać ponad 400 zespołów z całej Polski.

W związku z ogromną konkurencją, lubelskim zespołom nie udało się powtórzyć sukcesów szkół m.in. z Grabowa czy Tereszpolu-Kukiełek, które zdobywały wyróżnienia w poprzednich edycjach programu Tesco dla Szkół. „Takie konkursy są obecnie jedynym sposobem na doposażenie naszej szkoły.” – mówi Danuta Koszarek-Szternel, dyrektor Niepublicznej Szkoły Podstawowej w Pietrzykowie, która wywalczyła jedną z 10 pracowni multimedialnych w konkursie. „Stąd niesamowita determinacja i zaangażowanie mieszkańców. Nawet tutejszy ksiądz proboszcz podczas jednej z niedzielnych mszy świętych namawiał wiernych do udziału w głosowaniu.” Niewątpliwie także tegoroczni uczestnicy Tesco dla Szkół, bogatsi o doświadczenie, będą mieli większe szanse w następnej, 11 edycji konkursu, która odbędzie się już na jesieni.

Konkurs Tesco dla Szkół stanowił nie tylko szansę na zdobycie nowoczesnego sprzętu multimedialnego zarówno dla szkoły jak i dla poszczególnych członków zespołu oraz ich opiekuna. Był przede wszystkim doskonałym sposobem na naukę: dzieci bawiąc się, korzystając ze swojej kreatywności, uczyły się zasad zdrowego odżywiania i promowały racjonalne żywienie wśród swoich rówieśników i rodzin. W czasie trwającej debaty społecznej dotyczącej problemu otyłości najmłodszych, Tesco dla Szkół dało dzieciakom impuls do zainteresowania się swoim żywieniem. Zespoły i ich opiekunowie, a następnie także całe społeczności szkolne oglądające konkursowe filmiki, wspólnie poznawały piramidy żywienia, motywowały się do rezygnacji z pustych kalorii oraz szerzyły modę na bycie „Zdrowo Najedzonym”.

[b]Konkurs Tesco dla Szkół – „Zdrowo najedzeni” w liczbach[/b]:
• 877 – tyle filmików zostało zgłoszonych przez uczniów szkół podstawowych i gimnazjalnych w ramach konkursu Tesco dla Szkół – „Zdrowo najedzeni” w całym kraju, najwięcej w województwach śląskim, wielkopolskim i małopolskim.
• 449 – szkoły z tylu miejscowości z całej Polski wzięły udział w konkursie.
• 752 – tyle szkół wzięło udział w konkursie
• 11 516 – tylu uczniów miało swój bezpośredni udział w przygotowaniu filmików.
• 2 945 876 – tyle głosów w sumie zostało oddanych przez internautów na wszystkie filmiki biorące udział w ogólnopolskim głosowaniu. W trakcie głosowania za pośrednictwem www.tescodlaszkol.pl, uczestnicy konkursu z wielkim zaangażowaniem walczyli o każdy głos internautów, prowadząc kampanie promocyjne w szkołach, na ulicach swoich miejscowości oraz w Internecie na portalach społecznościowych.
• 151 866– tyle głosów otrzymał filmik przygotowany przez uczniów z Samorządowej Szkoły Podstawowej w Górnych Grądach, zajmując pierwsze miejsce w głosowaniu internautów.
• 3 – tyle filmików zostało laureatami I etapu konkursu, zdobywając najwięcej głosów internautów
• 7 – tyle filmików zostało nagrodzone przez Jury tytułami laureatów II etapu
• 10 – tyle nowoczesnych pracowni multimedialnych o szacunkowej łącznej wartości rynkowej 160 000 zł trafi do szkół, które zwyciężyły w konkursie.
• Około 300 – tyle nagród indywidualnych – nowoczesnych mini kamer HD otrzymają zwycięzcy konkursu.
• 6 – z tylu województw pochodzą laureaci konkursu
• 17 149 464 – tyle wynosi łączna liczba odsłon strony www.tescodlaszkol.pl od chwili rozpoczęcia konkursu do momentu zakończenia głosowania
• 18 tysięcy – tyle kliknięć ‘lubię to!’ zanotowała strona www.tescodlaszkol.pl wraz z wszystkimi podstronami

designed by know-line.pl