Teatralny styczeń w Centrum Kultury w Lublinie

Data dodania: 09 styczeń 2014

[b]Styczniowy program teatralny rozpoczną i zamkną propozycje Lubelskiego Salonu Artystycznego – pierwsze popremierowe pokazy spektaklu słowno-muzycznego Jerzego Satanowskiego „Widzę i opisuję” oraz „Przebudzenie” Teatru Syrena. Teatr w sieci powiązań „neTTheatre” przy pomocy wyjątkowej, multimedialnej scenografii zabierze nas w podróż do świata sennych marzeń w spektaklu „Ala ma sen”. Nie będą także zawiedzeni miłośnicy teatrów tańca. Na scenie Centrum Kultury wystąpi gościnnie Teatr Dada von Bzdülöw w „Duetach Nieistniejących”, natomiast Lubelski Teatr Tańca zdradzi nam „Historie, których nigdy nie opowiedzieliśmy”. Scena Prapremier InVitro przypomni dawno niewidziany spektakl „Zły”, opowiadający niezwykłą historię byłego przestępcy. Z kolei Kompania „Teatr” zaprasza na PREMIERĘ spektaklu „Żyd” w reżyserii Witolda Mazurkiewicza. [/b]

• 08-09.01.2014, godz. 19:00 Lubelski Salon Artystyczny – Widzę i opisuję, reż. Jerzy Satanowski
• 11-12.01.2014, godz. 19:00 neTTheatre – Ala ma sen, reż. Paweł Passini
• 18.01.2014, godz. 19:00 Lubelski Teatr Tańca – Historie, których nigdy nie opowiedzieliśmy, chor. Simone Sandroni
• 19.01.2014, godz. 19:00 Teatr Dada von Bzdülöw – Duety Nieistniejące
• 24-25.01.2014, godz. 19:00 Kompania Teatr – Żyd, reż. Witold Mazurkiewicz – PREMIERA
• 27-28.01.2014, godz. 19:00 Scena Prapremier InVitro – Zły, reż. Łukasz Witt-Michałowski
• 31.01.2014, godz. 18:30 Lubelski Salon Artystyczny, Teatr Syrena – Przebudzenie, reż. Redbad Klijnstra

[b]08-09.01.2014, godz. 19:00 Lubelski Salon Artystyczny – Widzę i opisuję, reż. Jerzy Satanowski[/b]

[i] „Widzę i opisuję” to spektakl ułożony z tekstów roztrząsających problemy tworzenia, oscylujących wokół pytań: czym jest pisanie, malowanie, śpiewanie, granie w teatrze? jakie wzloty i upadki temu towarzyszą? dlaczego i po co tworzymy, a także czym byłby świat gdyby nie sztuka? Są to kwestie niezwykle poważne, lecz spektakl nie jest esejem na ten temat, ale raczej barwnym kalejdoskopem nastrojów, jakie towarzyszą powstawaniu wiersza, piosenki, obrazu, bo jak twierdzi Krystyna Tkacz: „[…] zawód aktorski wymaga bardzo dużej pracy i w moim życiu zawładnął właściwie wszystkim”. Aktorka dodaje także: „Chyba najbardziej kocham swój zawód. Jestem człowiekiem pasji. A to znaczy podziwiać pogodę, zwiedzać, poznawać, smakować, nie żyć letnio”.
Sala Widowiskowa
Bilety: I miejsca 35/45 zł; II miejsca 25/35 zł
Bilet grupowy: 15 zł[/i]

Kupując bilet na spektakl "Przebudzenie" do 09.01.2014, bilet na "Widzę i opisuję" można nabyć ze zniżką w wysokości 10 zł.

[b]11-12.01.2014, godz. 19:00 neTTheatre – Ala ma sen, reż. Paweł Passini[/b]

[i] Ala. Ala ma kota. A kot ma Alę. Tak się zaczyna senny elementarz. Kot się uśmiecha, a mysz zjada czas. Myszy, to myśli. Twoje myszy są głodne.
Kto o kim śni? Kto za kim podąża? Kto jest przewodnikiem w sennym labiryncie?
Po drugiej stronie lustra jest kraina czarów. Co noc odkrywasz w niej wciąż nowe ścieżki. I coraz więcej słów umiesz poskładać z liter sennego abecadła.
Kiedyś spotkamy się po drugiej stronie i wtedy wszystko mi opowiesz. I nie będziemy się mogli nagadać. Do rana.
„ALA MA SEN” to spektakl na podstawie „Alicji w Krainie Czarów” i „Alicji po drugiej stronie lustra” Lewisa Carrolla. Szalona podróż do wnętrza marzenia sennego. Konstruowana na oczach widzów multimedialna scenografia i grana na żywo muzyka stają się przewodnikami po zapierającym dech w piersiach labiryncie ludzkiego umysłu.
Sala Widowiskowa
Bilety: I miejsca 20/30 zł; II miejsca – poduszki 10 zł
Bilet grupowy: 15 zł
[/i]

[b]18.01.2014, godz. 19:00 Lubelski Teatr Tańca – Historie, których nigdy nie opowiedzieliśmy, chor. Simone Sandroni[/b]

[i]Istnieją historie, których nigdy nie opowiedzieliśmy, i takie, których lepiej byłoby też nigdy nie opowiedzieć.
Historie, które sprawiają, że w oczach odbiorców stajemy się wielcy, bądź dramatycznie kurczymy się.
Są chwile, kiedy czujemy potrzebę, aby coś powiedzieć, wyznać, ale opowieść pozostaje uwięziona w gardle oraz pomiędzy słowem zdolnym otworzyć wielkie drzwi a ciszą – oddziela je jedynie niewielka przestrzeń: jak mały kamień na krawędzi urwiska, który z powiewem wiatru lub pod ciężarem motyla, mógłby spaść w przepaść.
Cztery charaktery, cztery osoby „opowiadają” swoje historie: słowami, obrazami, ciałem i ruchem, w ciszy, nie zastanawiając się nad konsekwencjami.
Cztery różne osobowości, zbyt blisko siebie, zarówno w przestrzeni fizycznej, jak i czasowej, przesiąknięte sobą nawzajem, walczą o uwagę i intymność.
Rozdrażnieni, jak na niedzielnym obiedzie rodzinnym, chcą znaleźć historię, której jeszcze nigdy nie opowiedzieli.
Sala Widowiskowa
Bilet: 20/30 zł
Bilet grupowy: 15 zł[/i]

Kupując bilet na spektakl "Duety nieistniejące" bilet na "Historie, których nigdy nie opowiedzieliśmy" można kupić za pół ceny.

[b]19.01.2014, godz. 19:00 Teatr Dada von Bzdülöw – Duety Nieistniejące[/b]

[i]O artystycznych koncepcjach Teatru Dada von Bzdülöw trudno mówić, nie uciekając się do werbalnego banału. Niemalże każdorazowo budzi zachwyt, a przecież to takie nieprecyzyjne, mało mówiące słowo. Tym razem mocą „Duetów nieistniejących” taneczna jednia – Chmielewska i Bzdyl wywołała swoisty paraliż emocjonalny wśród zebranej publiczności. Rezonans takiego silnego refleksyjnego kopniaka trudno zmierzyć nawet skalą Richtera.
Anna Kołodziejska, Teatralia Trójmiasto
Sala Widowiskowa
Bilet: 20/30 zł
Bilet grupowy: 15 zł[/i]

Kupując bilet na spektakl "Duety nieistniejące" bilet na "Historie, których nigdy nie opowiedzieliśmy" można kupić za pół ceny.

[b]24-25.01.2014, godz. 19:00 Kompania Teatr – Żyd, reż. Witold Mazurkiewicz – PREMIERA[/b]

[i]Spektakl trafia w sedno naszych narodowych uprzedzeń, konfrontuje różne poglądy i postawy, łącznie z kołtuńsko-antysemicką, prowadzącą w głąb najnowszej historii Polski. Stanowi także istotny głos w dyskusji o przygotowaniu szkoły i nauczycieli do społecznej edukacji.
Akcja spektaklu toczy się w środowisku nauczycielskim małej prowincjonalnej szkoły. Jej dyrektor chce ugościć z honorami niejakiego Mojżesza Wassersteina, licząc w zamian na finansowe wsparcie placówki. Warunkiem pomocy jest nadanie szkole imienia ojca darczyńcy – Mosze Wassersztajna. W pokoju nauczycielskim wybucha gorąca dyskusja, w której przewijają się współczesne stereotypy na temat Żydów, rodzące zabawne dylematy, ale też wzajemne oskarżenia. Dla niektórych – zarówno w spektaklu jak i rzeczywistości – stanowią gorzką pigułkę do przełknięcia.
Sala Widowiskowa
Bilety: I miejsca 20/30 zł; II miejsca 15/25 zł
Bilet grupowy: 15 zł
[/i]
[b]
27-28.01.2014, godz. 19:00 Scena Prapremier InVitro – Zły, reż. Łukasz Witt-Michałowski[/b]

[i] Sztuka oparta na przeżyciach i doświadczeniach Dariusza Jeża, obecnie aktora Sceny Prapremier InVitro, który w przeszłości zajmował się działalnością przestępczą, za którą otrzymał i odsiedział kilkuletni wyrok. Podczas odbywania kary w Areszcie Śledczym w Lublinie spotkał reżysera teatralnego, Łukasza Witt-Michałowskiego, który w „Teatrze pod celą” realizował Lizystratę Arystofanesa. Wśród osadzonych-aktorów znalazł się także główny bohater. W ten sposób rozpoczyna się autentyczna opowieść o byłym przestępcy, który dzięki spotkaniu ze sztuką odmienił swoje życie.
Sala Widowiskowa
Bilet: I miejsca 20/30 zł; II miejsca 15/25 zł
Bilet grupowy: 15 zł[/i]

[b]31.01.2014, godz. 18:30 Lubelski Salon Artystyczny, Teatr Syrena – Przebudzenie, reż. Redbad Klijnstra[/b]
[i]
„Przebudzenie” ma niesamowity klimat – niepokoju, zagrożenia. Zwykle czytając sztukę, czekamy z wypiekami na twarzy na finał. Tu, wręcz przeciwnie, chcielibyśmy oddalić od siebie ten moment, w którym wszystko się wyjaśni. Zdajemy sobie sprawę, że to przebudzenie wcale nie będzie przyjemne. Przebudzenie, oświecenie […], uświadamianie sobie prawdy, może być ciężkim przeżyciem. Nie zawsze jesteśmy na to gotowi. / Redbad Klijnstra
Grana przez wspaniałą Danutę Stenkę Lia, zmaga się cierpieniem związanym z utratą zaginionego syna, krok po kroku tworzy przejmującą kreację matki, kobiety, człowieka, po utracie bliskiej osoby. Jej Lia jest kwintesencją angielskiej powściągliwości: na zewnątrz opanowana, żyje na granicy wytrzymałości. To może prowadzić do autodestrukcji, ale może też być „po coś”. Może pozwolić na tytułowe przebudzenie. / Lidia Raś
Sala Widowiskowa
Bilety: I miejsca – 50/70zł; II miejsca – 40/60 zł
Bilet grupowy: 15 zł[/center][/i]

designed by know-line.pl