Najpiękniejsze arie operowe, operetkowe i piosenki musicalowe
Wstęp 10 pln
Wykonawcy:
Iwona Sawulska – sopran
Anna Barska – sopran
Mariola Zagojska – sopran
Natalia Skipor – mezzosopran
Patrycjusz Sokołowski – bas
Igor Ogyrenko, Olga Pikovska – soliści baletu
Agnieszka Schulz-Brzyska – fortepian
Krzysztof Pachla – klarnet
Prowadzenie koncertu – Ewa Hadrian
W programie m.in.:
Barkarola, Giuditta, Over the rainbow, Misja, Rebeka, Odrobinę szczęścia w miłości, Ja się boję sama spać, Pan Bozia, Miłość Ci wszystko wybaczy, Tak dziwnie mi, Vabank, Gdybym był bogaty,
Czy mnie kochasz, Usta milczą
Iwona Sawulska – prof. nadzw., Instytut Muzykologii KUL, od września 2015 roku dyrektor naczelny Teatru Muzycznego w Lublinie, prowadzi działalność estradową, bierze udział w prestiżowych koncertach i festiwalach, współpracuje z wybitnymi dyrygentami, orkiestrami symfonicznymi i chórami. Współpracowała z Teatrem Muzycznym ROMA w Warszawie, Filharmonią Narodową w Warszawie, Operą Bałtycką w Gdańsku, Teatrem Muzycznym w Lublinie, Teatrem im. Wilama Horzycy w Toruniu Filharmoniami: Lubelską, Rzeszowską, Łódzką, Zielonogórską, Warmińsko-Mazurską, Katowicką.
Dokonała nagrań dla Telewizji Polskiej, TV Polonia i Polskiego Radia oraz nagrała dwie CD: Love and Passion – z muzyką M. de Falli, M. Ponce, J. Siqueira, E. Pałłasza /z J. Münch/ dla Acte Prealable, Freude und Trauer der Liebe – z pieśniami R. Schumanna /z P. Łykowskim i J. Münch/ dla KOCH International Poland.
Anna Barska – sopran. Śpiewaczka operowa obdarzona lirycznym głosem sopranowym o szlachetnym, ciepłym brzmieniu.
Urodzona w 1981 r. w Lublinie. Tutaj też rozpoczęła swoją edukację muzyczną w Państwowej Szkole Muzycznej I i II stopnia im. Tadeusza Szeligowskiego w klasie fortepianu, otrzymując dyplom muzyka instrumentalisty. Ponadto absolwentka Instytutu Muzykologii Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego w klasie dyrygentury chóralnej. W 2010r. ukończyła z wynikiem bardzo dobrym studia na Wydziale Wokalno–Aktorskim Akademii Muzycznej w Katowicach, w klasie śpiewu solowego prof. Haliny Skubis–Kalemby.
Podczas studiów muzycznych brała udział w koncertach kameralnych, spektaklach operowych. W 2010 r. kreowała postać Almireny w operze Rinaldo Georgesa Friedricha Haendla w ramach V Festiwalu im. Grzegorza Gerwazego Gorczyckiego.
Swoje umiejętności wokalne doskonaliła na Kursie Wokalnym w Krynicy i mistrzowskich kursach prof. Ryszarda Karczykowskiego i prof. Alicji Słowakiewicz–Wolańskiej.
Artystka wykonuje muzykę wokalną różnych epok i stylów. W swoim repertuarze posiada utwory z gatunku muzyki sakralnej, oratoryjno–kantatowej, operowej, operetkowej oraz pieśniarskiej. Oprócz działalności artystycznej zajmuje się także prowadzeniem zajęć z zakresu indywidualnej oraz zbiorowej emisji głosu.
Mariola Zagojska – absolwentka Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach, w której pod kierunkiem prof. Michaliny Growiec ukończyła studia wokalno-aktorskie z oceną celującą. Swoje umiejętności doskonaliła na mistrzowskich kursach wokalnych, m.in. u prof. Alison Pearce, gdzie zdobyła specjalne wyróżnienie.
Jest laureatką V Konkursu Słowiańskiej Muzyki Wokalnej (II miejsce) oraz nagrody specjalnej za wykonanie pieśni K. Szymanowskiego. Debiutowała partią Cześnikowej w Strasznym Dworze S. Moniuszki w Operze Śląskiej w Bytomiu w maju 2002 r. a kolejne jej role to: Saffi w Baronie cygańskim J. Straussa, Micaela w Carmen G. Bizeta, Jadwiga w Strasznym dworze S. Moniuszki, Sylva w Księżniczce Czardasza I. Kalmana, Fiordiligi i Hrabina w Amadeuszu P. Shaffera w Teatrze Muzycznym w Lublinie.
W swoim dorobku posiada nagrania radiowe (Stabat Mater K. Szymanowskiego, Program II PR) oraz telewizyjne: (Lutosławski – dyskretny twórca szlagierów oraz Lutosławski i Rogowski – opusy lekkie i poważne TV Polonia i TV3). Podczas licznych festiwali muzycznych m.in.: w Pradze i Zakopanem (Atma), prezentuje najczęściej pieśni swego ulubionego kompozytora K. Szymanowskiego.
Mariola Zagojska w latach 2010-2013 pełniła funkcję dyrektora Festiwalu Spotkań Kultur Caper Lublinensis, organizowanego przez Filharmonię im. H. Wieniawskiego w Lublinie, prezentując cykle koncertów : Nałęczowskie Divertimento, Sanus per Artem, Europa – mała ojczyzna Braci Wieniawskich, Czas Mazurka, Vipy – Dzieciom i wiele innych. Jest również inicjatorką i autorką cykli muzycznych audycji edukacyjnych dla dzieci i młodzieży, które prowadzi nieprzerwanie w placówkach oświatowych od 1997 roku do chwili obecnej. Podczas tych kameralnych koncertów, jako „Pani Muzyka”, odkrywa przed najmłodszą widownią sekrety instrumentów muzycznych, zaprasza w muzyczne podróże dookoła świata, rozbudzając potrzeby uczestnictwa w życiu kulturalnym oraz kształtując gusta i wrażliwość estetyczną widzów. Działalność „Pani Muzyki” ma również za zadanie wyrównywanie szans w dostępie do edukacji, uczestnictwa w kulturze i twórczości artystycznej dzieci i młodzieży. Mariola Zagojska jest także autorką i wykonawczynią muzycznych spotkań dla seniorów, których pierwszy cykl, zainicjowany przez Stowarzyszenie Wspierania Kultury Rondo, odbył się w 2014 roku w klubie Miniatura (filia DK Czechów).
Jako matka piątki dzieci, zwróciła uwagę na potrzebę wzbogacenia oferty artystycznej i kulturalnej Lublina, dostosowanej do potrzeb najmłodszej publiczności, stąd zrodziły się pomysły wielu autorskich widowisk, koncertów edukacyjnych oraz spektakli muzycznych we współpracy z cenionym reżyserem i scenarzystą Jerzym Turowiczem, m.in.: Polskie tańce narodowe, Piękna nasza Polska cała (realizowanie od 2002 r.), Historia tańca, Lublin – moje miasto – miasto trzech kultur, Mój przyjaciel Fryderyk Chopin, Jaś i Małgosia, Czerwony Kapturek – zupełnie nowa historia (musical dla dzieci), Kozucha Kłamczucha, Pastorałka, Kajtuś Czarodziej, opera – Legenda o czarciej łapie, Tuwimowo – czyli bajkowa kraina pana Juliana, O krasnoludkach i sierotce Marysi.
Mariola Zagojska od 1984 roku nieprzerwanie prowadzi działalność koncertową i pedagogiczną, jako nauczyciel dyplomowany, oraz ekspert w dziedzinie wokalistyki, współpracując ze Szkoła Muzyczną I i II st. im. T. Szeligowskiego w Lublinie, gdzie prowadzi klasę śpiewu solowego, oraz z Akademią Teatralno–Wokalną Jerzego Turowicza. Za swoją działalność otrzymała od Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego odznakę honorową „Zasłużony dla Kultury Polskiej”.
Natalia Skipor – mezzosopran.
Ukończyła studia na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie śpiewu dr hab. Katarzyny Oleś-Blacha oraz dr hab. Małgorzaty Ratajczak. Jest także absolwentką studiów muzykologicznych na Katolickim Uniwersytecie Lubelskiem Jana Pawła II. Swoje umiejętności wokalne doskonaliła podczas wielu kursów mistrzowskich, z których wymienić warto kursy – Małgorzaty Walewskiej, prof. Doris Cross (dziekana Wydziału Wokalnego i Operowego Yale School of Music), Mariusza Kwietnia, prof. Ryszarda Karczykowskiego oraz warsztaty musicalowe Franca D'Ambrosio. W czasie studiów wielokrotnie występowała wraz z Chórem KUL zarówno w Polsce, jak i za granicą (Niemcy, Hiszpania, Włochy, Ukraina, Meksyk, Argentyna). Jej debiut solowy odbył się na deskach Opery Krakowskiej partią Niclausse'a z opery Opowieści Hoffmanna J. Offenbacha w dziele scenicznym Opera bez Ograniczeń. Wzięła udział w licznych koncertach organizowanych przez Akademię Muzyczną w Krakowie oraz wystąpiła w operze Dido and Aeneas H. Purcella w roli Czarownicy. Wykonała również rolę Cześnikowej w operze Straszny dwór Stanisława Moniuszki oraz wielokrotnie wystąpiła w tej roli na scenach lubelskich w wersji skróconej opery Straszny dwór – spektaklu dla młodzieży Nie taki straszny dwór. Od 2009 r. współpracuje z Filharmonią im. H. Wieniawskiego w Lublinie w charakterze solistki oraz w latach 2013-2015 solistki zespołu kameralnego Lutnia lubelska. Wystąpiła w licznych koncertach i festiwalach muzyki oratoryjnej, patriotycznej, słowiańskiej i religijnej. Między innymi w koncercie Romanse słowiańskie w ramach II festiwalu Muz Słowiańskich, organizowanych przez Filharmonię im. H. Wieniawskiego w Lublinie, 25 września 2016 r.. Na co dzień współpracuje z Teatrem Muzycznym w Lublinie, gdzie jako solistka wielokrotnie wykreowała role:: Cajtli (Zeitl) w musicalu Skrzypek na dachu H. Bocka, Trzeciej Damy w operze Czarodziejski flet W. A. Mozarta. Wielokrotnie wystąpiła także w dziełach scenicznych – The Musical Schow, Miłość ci wszystko wybaczy, Paryż północy i in. Występuje z recitalami oraz koncertami w Polsce i za granicą. W latach 2015 -2016 kilkakrotnie wystąpiła z koncertami w Arabii Saudyjskiej. Wzięła udział w serii koncertów organizowanych przez Stowarzyszenie Polskich Muzyków Artystów, a także wystąpiła w serii koncertów pod tytułem Muzyka źródłem inspiracji do nauki w ramach Lubelskiego Festiwalu Nauki, które się odbyły w Auli K. Wyszyńskiego KUL oraz na stadionie Arena Lublin. Wykreowała rolę Barbary w multimedialnym widowisku Paradoksalny rozkład sfery. Opera matematyczna autorstwa i reżyserii R. Kołakowskiego, w ramach Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016, premiera którego odbyła się we Wrocławiu w sali widowiskowej Impart 18 października 2016 r. Od roku 2007 prowadzi działalność pedagogiczną w Szkole Muzycznej I i II st. im. I. J. Paderewskiego w Chełmie na stanowisku nauczyciela teorii muzyki, prowadzi również zespoły wokalne, zespoły wokalno – instrumentalne. Od 2016 r. naucza w Społecznej Szkole I st. w Chełmie, prowadzi lekcję emisji głosu, zespoły wokalne, chór, teorię muzyki. W tym roku Rozpoczęła również współpracę z Akademią Wokalno-Teatralnej Jerzego Turowicza w Lublinie, gdzie prowadzi lekcje śpiewu. Od 2016 r. prowadzi zajęcia z emisji głosu w Archidiecezjalnym Chórze PUERI CANTORES LUBLINENSES.
Patrycjusz Sokołowski
Studia na Wydziale Wokalnym ukończył w Akademii im. Fryderyka Chopina w Warszawie w 2005 r. pod kierunkiem prof. Włodzimierza Zalewskiego. Na scenie zadebiutował w grudniu 2001 r. w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w akademickim przedstawieniu Eugeniusz Oniegin P. Czajkowskiego jako Zarecki i Rotmistrz. Wystąpił w studenckich przedstawieniach oper: G.F. Haendela Juliusz Cezar jako Ptolomeusz (2002 r.) i w Weselu Figara W. A. Mozarta – jako Figaro (2004 r.).
W sezonie 2002/2004 występował z zespołem Estrady Kameralnej Filharmonii Narodowej w operach J. Haydna Aptekarz w tytułowej roli oraz jako Colas w Bastien und Bastienne W. A. Mozarta. W 2003 r. został solistą Warszawskiej Opery Kameralnej. W grudniu 2003 r. zadebiutował partią Ojca, Petera w operze Hänsel und Gretel E. Humperdincka na scenach teatrów Niemiec i Szwajcarii. W kwietniu 2004 r. wziął udział w prapremierowym wykonaniu i nagraniu płyty z Pasją wg św. Mateusza Krzysztofa Knittela. 3 kwietnia 2005 r. w kościele św. Anny w Warszawie, śpiewał Requiem W. A. Mozarta, które było transmitowane przez TVP. Ważnym wydarzeniem dla młodego artysty było wykonanie IX Symfonii Ludwiga van Beethovena w Filharmonii Narodowej w Warszawie w kwietniu 2004 r. z okazji wejścia Polski do Unii Europejskiej. Podczas Festiwalu Moniuszkowskiego 2005 r. w Białymstoku śpiewał partię Dżęgi z opery Jawnuta S. Moniuszki. W grudniu 2007 r. został zaproszony do udziału w koncercie z Madame Emmą Kirkby, wykonał Magnificat J. S. Bacha w studiu Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego w Warszawie.
Od września 2005 r. jest solistą Teatru Muzycznego w Lublinie. Występuje jako Sarastro w Małym czarodziejskim flecie W. A. Mozarta. Don Giovanni, Figaro w Amadeuszu wg sztuki Petera Schaeffera do muzyki W. A. Mozarta. Don Basilio, Fiorello, Oficer w Il barbiere di Siviglia G. Rossiniego, Morales w Carmen G. Bizeta. Skołuba w Strasznym dworze S. Moniuszki, Markiz d’Obigny w Traviacie G.Verdiego. Feri w Księżniczce Czardasza Emmericha Kalmana. Pijaczek w Ptaszniku z Tyrolu Karla Zellera, Dr Blind oraz Ivan w Zemście nietoperza J. Straussa. Cascada w Wesołej wdówce F. Lehara. Policjant w Skrzypku na dachu J. Bocka.
W sierpniu 2009 r. został laureatem I Letniej Akademii Śpiewu w Gdańsku, a we wrześniu 2009 r. laureatem Konkursu Złote Głosy Mazowsza w Warszawie. Od tamtego czasu jest promowany przez agencję artystyczną Impressio Art Management, dzięki której jest zapraszany do koncertów z wybitnymi polskimi artystami. W grudniu 2010 r. zadebiutował w Operze NOVA w Bydgoszczy w przedstawieniu L’elisir D’amore Gaetano Donizettiego jako Dulcamara pod batutą Jerzego Wołosiuka w reżyserii Krzysztofa Nazara. Od tego czasu nawiązał współpracę z Operą NOVA w Bydgoszczy i w kwietniu 2011 r. zaśpiewał premierę La Bohème Giacomo Pucciniego pod batutą Andrzeja Knapa w reżyserii Macieja Prusa jako Alcindoro.
W marcu 2015 r. zadebiutował na scenie Teatru Wielkiego Opery Narodowej w Warszawie w przedstawieniu Rigoletto G. Vergiego, w którym w roli tytułowej wystąpił Andrzej Dobber pod batutą Carlo Montanaro.
Od października 2011 r. jest aktorem Teatru Kameralnego w Lublinie, gdzie występuje w Czarodziejskim ogrodzie Francesa Burnetta jako ogrodnik Ben Weatherstaff. W swojej dotychczasowej pracy miał okazję pracować z wybitnymi reżyserami: Maciejem Prusem, Waldemarem Zawodzińskim, Robertem Skolmowskim, Jitką Stokalską, Anette Leistensschneider, Andrzejem Rozhinem, Zbigniewem Czeskim oraz dyrygentami: Janem Krenzem, Piotrem Sułkowskim, Andrzejem Knapem, Jacekiem Bonieckim, Pawełem Kos-Nowickim, Alanem Urbankiem, Arturem Wróbelem, Tomaszem Radziwonowiczem, Ryszardem Zimakiem, Janem Miłoszem Zarzyckim, Andrzejem Borzymem juniorem, Ryszardem Dudkiem, Agnieszka Duczmal, Aliną Kowalska – Pińczak, Michałem Klauzą, Jerzym Wołosiukiem.
Igor Ogyrenko
Młody utalentowany solista Teatru Muzycznego w Lublinie, absolwent legendarnej Państwowej Szkoły Baletowej w Kijowie, debiutował na deskach sceny kijowskiej Opery i Baletu, obecnie wraz z żoną tańczy w Teatrze Muzycznym w Lublinie
Olga Pikovska-Ogyrenko
– również jest absolwentką legendarnej Państwowej Szkoły Baletowej w Kijowie, debiutowała na deskach sceny kijowskiej Opery i Baletu, gdzie odnosiła liczne sukcesy w partiach solowych , obecnie wraz z mężem tańczy w Teatrze Muzycznym w Lublinie.
Krzysztof Pachla
Utalentowany klarnecista i saksofonista, realizuje się przede wszystkim w muzyce jazzowej, gdzie imponuje fantastyczną zdolnością improwizacji. Konertuje na całym świecie z zarówno z wielkimi orkiestrami, jak i kameralnymi składami, w Lublinie związany z Zespołem Berberys, jest gościem wielu festiwali i projektów, m.in. brał udział w wielkim koncercie z okazji 1050 rocznicy Chrztu Polski.
Agnieszka Schulz-Brzyska, pianistka koncertująca w kraju i za granicą. Ukończyła Akademię Muzyczną im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie fortepianu prof. Kazimierza Gierżoda oraz kameralistyki prof. Mai Nosowskiej. Kształciła się również u Tatiany Szebanowej, Jean-Claude’a van den Eydena, Oliviera Gardona oraz Ryszarda Baksta; miała również okazję doskonalić swoją interpretację utworów Witolda Lutosławskiego pod okiem samego Mistrza. Ma na koncie liczne występy z lubelskimi zespołami kameralnymi. Towarzyszy instrumentalistom oraz wokalistom na koncertach i konkursach (wśród nich Międzynarodowy Konkurs im. Henryka Wieniawskiego w Lublinie), otrzymując nagrody i wyróżnienia dla akompaniatora. Jej repertuar obejmuje utwory solowe i kameralne od baroku po muzykę współczesną.