DKF "Bariera" – pokazy klubowe – listopad 2011

Data dodania: 27 październik 2011

Dyskusyjny Klub Filmowy BARIERA, działający przy Akademickim Centrum Kultury UMCS „Chatka Żaka”, wraca na filmowy szlak. Od listopada br. w każdy poniedziałek o godz. 18 w sali widowiskowej ACK UMCS „Chatka Żaka” jeden z najstarszych klubów filmowych w Polsce zaprasza na pokazy filmów dotąd niedostępnych w lubelskich kinach. W repertuarze DKF-u znajdą się tytuły, na które obyty miłośnik sztuki filmowej powinien zwrócić szczególną uwagę zarówno ze względu na wybitne walory artystyczne dzieła, jak i skłaniające do dyskusji, inteligentnie podane, tematy fabularne.

Wstęp na pokazy będzie możliwy na podstawie karnetów miesięcznych (20zł) lub biletów jednorazowych (normalny – 12zł, ulgowy – 10zł). Karnety będzie można nabywać w przedsprzedaży w piątek poprzedzający pierwszy poniedziałek miesiąca (w godz. 15-18) oraz przed pierwszym danego miesiąca pokazem (od godz. 15). Sprzedaż karnetów i biletów prowadzi kasa ACK UMCS „Chatka Żaka”.

PROGRAM:

[b]Poniedziałek
7.11.2011
g. 17.45

#1c
W LEPSZYM ŚWIECIE (Haevnen)[/b]
reż.: Susanne Bier
scen.: Susanne Bier, Anders Thomas Jensen
zdj.: Morten Søborg
muz.: Johan Söderqvist
w.: Mikael Persbrandt (Anton), Trine Dyrholm (Marianne), Ulrich Thomsen (Claus), Markus Rygaard (Eias)
prod.: Dania/Szwecja 2010 (119 min)
Złoty Glob ‘2010 za najlepszy film zagraniczny; Oscar ‘2010 za najlepszy film zagraniczny

Dramat psychologiczny Bier, słusznie nagrodzony w 2010r. Złotym Globem i Oscarem, w ciekawy i niebanalny sposób pokazuje świat mężczyzn. Reżyserka podpatruje tych dojrzałych, często podejmujących niewłaściwe wybory życiowe, słabych i – przez ślepe podążanie za ideałami – podatnych na manipulację. Film zyskuje mocny wyraz dzięki skoncentrowaniu się na chłopcach dorastających do wieku dojrzałego, których dramat najczęściej polega nie na tym, że ich nastoletnie życie stawia przed nimi zbyt trudne problemy, lecz na tym, że brak w ich życiu drogowskazu w postaci przykładu ojca. Pozostawieni samopas, na własną rękę smakują gorzki owoc poznania dobra i zła.

[b]Poniedziałek
14.11.2011
g. 18.00

#2c
CYRK COLUMBIA (Cirkus Columbia)[/b]
reż.: Danis Tanović
scen. (na podst. powieści Ivicy Djikicia): Danis Tanović
zdj.: Walther van den Ende
w.: Miki Manojlović (Divko Buntić), Boris Ler (Martin Buntić), Mira Furlan (Lucija), Jelena Stupljanin (Azra)
prod.: Słowenia/Bośnia i Hercegowina/
Serbia/Belgia/Francja/Niemcy/Wielka Brytania 2010 (113 min)

Tanović, znany z „Ziemi niczyjej” i „Triage”, w „Cyrku Columbia” zatoczył koło w kreśleniu fresków Bośni i Hercegowiny czasu przełomu lat 90. ubiegłego wieku. To obraz prawdziwy, przejmująco gorzki, nasycony absurdem, precyzyjnie opowiedziany, gdzie wątek przemian politycznych jest motorem przemian ludzi. Jak zdjąć znoszone buty komunizmu i przywdziać wypolerowane przez zachodnich szewców pantofle kapitalizmu? Historia powracającego do ojczyzny Divki, zarobionego na Saksach, jest ilustracją tego, że to obuwie przyciasne, a boso daleko zajść nie można.

[b]Poniedziałek
21.11.2011
g. 18.00

#3c
PASSIONE[/b]
reż.: John Turturro
scen.: John Turturro, Federico Vacalebre
zdj.: Marco Pontecorvo
w.: John Turturro, Max Casella, Misia, Lina Sastri, Massimo Ranieri
prod.: Włochy/USA 2010 (90 min)

W „Passione” Turturro, aktorska maskotka braci Coen, przedstawia Neapol przy pomocy różnorodnej muzyki, którą ta paradokumentalna opowieść tętni zupełnie jak to miasto. Mieszanka styli muzycznych odzwierciedla duszę metropolii, niejednorodną, pełną napięć, ekspresyjną, czasem do bólu przejmującą, czasem buntowniczą i złowrogą. Obok „Flamenco, Flamenco” Saury i „Będzie głośno” Guggenheima to najlepsze kino dźwięków ostatnich lat.

[b]Poniedziałek
28.11.2011
g. 18.00

#4c
SEZON NA KACZKI (Temporada de patos)[/b]
reż.: Fernando Eimbcke
scen.: Fernando Eimbcke, Paula Markovitch
zdj.: Alexis Zabe
muz.: Liguits
w.: Daniel Miranda (Flama), Diego Cataño (Moko), Danny Perea (Rita), Enrique Arreola (Ulises)
prod.: Meksyk 2004 (90 min)

Silver Ariel (Meksykańskie Nagrody Filmowe) ‘2005 za reżyserię, scenariusz, zdjęcia, rolę męską (E. Arreola), kobiecą (D. Perea), scenografię, montaż, muzykę, dźwięk i debiut reżyserski; nagroda za najlepszą reżyserię na MFF w Salonikach ‘2004; Nagroda Specjalna Jury na MFF w Paryżu ‘2005

Dlaczego kaczki latają w kluczach? Film Eimbckego dostarcza pewnego wyjaśnienia. Przepis na zabicie niedzielnej nudy? czekoladowe ciasto? dojrzewanie do miłości? – obsypany nagrodami SEZON NA KACZKI to z pewnością film z wieloma perspektywami. Nastolatkowie, strzelanki na playstation, kucharzenie, wiatrówka, pizza man, pierwszy całus i porno zamiast miłości, podane na czarno-białej tacy – Senior Fernando zaprasza!

designed by know-line.pl