Druk 3D z żywicy – warsztaty na Politechnice Lubelskiej

Data dodania: 15 styczeń 2024
Druk 3D z żywicy – warsztaty na Politechnice Lubelskiej

Druk 3D stał się nieodłącznym elementem współczesnego świata technologii, a jego zastosowania ciągle się poszerzają. Studenckie Koło Grafiki Inżynierskiej i Animacji Komputerowej „AnimGRAF” zaprasza studentów i zainteresowane osoby na warsztaty z druku żywicznego, które odbędą się we wtorek, 16 stycznia o godz. 18.30 w sali ox 111 na Wydziale Matematyki i Informatyki Technicznej.

Tradycyjnie kojarzymy drukarki 3D z filamentem, ale warsztaty „AnimGRAF” skupią się na drukarkach żywicznych, pozwalających osiągać niesamowitą precyzję. Proces ten opiera się na technologii SLA, czyli stereolitografii, wykorzystującej specjalną odmianę żywicy światłoutwardzalnej. Mgr inż. Magdalena Paśnikowska-Łukaszuk, opiekun koła, podkreśla,
że to technologia umożliwia bardziej dokładne odwzorowanie modeli 3D w porównaniu do tradycyjnego druku filamentowego.

Modelowanie 3D jest obecnie jedną z najszybciej rozwijających się dziedzin technologii. Zapotrzebowanie na specjalistów w tej dziedzinie jest ogromne, co sprawia, że warsztaty mają kluczowe znaczenie dla rozwoju kompetencji studentów. Dzięki kołu naukowemu studenci mogą poszerzać swoją wiedzę na temat technologii 3D oraz modelowania 3D przy wykorzystaniu grafiki komputerowej – zaznacza naukowczyni.

Uczestnicy warsztatów będą mieli okazję zobaczyć proces modelowania 3D oraz działanie drukarki żywicznej. Tutaj główne role gra żywica i źródło światła. Drukarka wykorzystuje technologię SLA, czyli stereolitografię. Jest to proces, który ma utwardzać płynną żywicę za pomocą wiązki lasera odbijanej przez lustro. Jest to jedna z technik, która pozwala urzeczywistnić przygotowane wcześniej modele 3D w bardziej dokładny sposób niż druk filamentowy.

Warsztaty są otwarte. Osoby spoza uczelni, chcące wziąć udział w wydarzeniu, proszone są o kontakt mailowy z mgr inż. Magdaleną Paśnikowską-Łukaszuk

Dodatkowe informacje: mgr inż. Magdalena Paśnikowska-Łukaszuk, opiekun Studenckiego Koła Grafiki Inżynierskiej i Animacji Komputerowej „AnimGRAF”,

 

designed by know-line.pl