PKP Intercity od początku września przewidziało kolejny skład do obsługi trasy Lublin Główny – Poznań Główny. Nowy pociąg nazywa się IC Koziołek. Tym samym to trzecie bezpośrednie połączenie pomiędzy stolicami województw lubelskiego i wielkopolskiego, dzięki czemu poprawia się oferta przewozowa dla mieszkańców obu miast.
Z początkiem września narodowy przewoźnik rozszerzył swoją ofertę o kolejny skład, który kursować będzie pomiędzy wschodnią i zachodnią Polską. IC Koziołek połączył tym samym Lublin z Poznaniem. Po drodze zatrzymuje się między innymi w Łodzi, Tomaszowie Mazowieckim, Radomiu oraz w przywróconych po latach do siatki połączeń przewoźnika Drzewicy i Przysusze. Z Lublina pociąg wyjeżdża o 8:30, a do Poznania przyjedzie o 14:50. Trasę z Lublina do Radomia IC Koziołek pokona w 1 godzinę i 22 minuty, do Łodzi dojedzie po 3 godzinach i 12 minutach, a całą trasę przejedzie w 6 godzin i 20 minut. Pociąg kursuje codziennie, a połączenie realizowane jest elektrycznym zespołem trakcyjnym typu FLIRT, wyprodukowanym w siedleckiej fabryce Stadler Polska.
W związku z zmienioną organizacją ruchu w terminie od 3 – 27 września IC Koziołek będzie pokonywać trasę o 17 minut dłużej – wyjeżdżając z Lublina o 8:13. W podanym okresie do Radomia dotrze po 1 godzinie i 24 minutach, a do Łodzi po 3 godzinach i 29 minutach. O 14:50, po 6 godzinach i 37 minutach, skład dojedzie do stacji Poznań Główny.
Lubelskie koziołki spotkają się z poznańskimi. Nowe połączenie na linii wschód-zachód istotnie wpłynie na komfort podróży mieszkańców Lublina i okolic. Wschód Polski był przez wiele lat pomijany, ale to nareszcie się zmienia i region ma coraz więcej możliwości rozwoju. Lubelszczyzna ma wiele do zaoferowania – wspaniały krajobraz, architekturę i historię. To także dwa silne ośrodki akademickie i rosnący biznes. Mam nadzieję, że kolejne połączenia do Lublina przyczynią się do jego dalszego rozkwitu. Jako lublinianin szczególnie trzymam za to kciuki – powiedział Tomasz Gontarz, Wiceprezes Zarządu PKP Intercity.
IC Koziołek to trzecie połączenie PKP Intercity łączące Lublin z Poznaniem. Tym samym skład dołączył do pociągów IC Lubuszanin relacji Lublin Główny – Zielona Góra Główna oraz IC Górski relacji Rzeszów Główny – Szczecin Główny.
Wprowadzone połączenie pociągu IC Koziołek to doskonały przykład na to, jak PKP Intercity działa na rzecz walki z prowincjonalizacją Lubelszczyzny. Nie ma bowiem powodu do tego, by Lublin nie był tak skomunikowany z innymi miastami jak np. Warszawa, Kraków, Katowice czy Trójmiasto. Takie inicjatywy to także dowód na to, że narodowy przewoźnik realnie podejmuje odpowiednie środki w kwestii wkluczenia transportowego w Polsce – powiedział Michał Moskal, Szef Gabinetu Politycznego Wiceprezesa Rady Ministrów.
Walka z wykluczeniem transportowym
Misją PKP Intercity od lat jest walka z wykluczeniem transportowym. Modernizacja sieci i inwestycje PKP Intercity w nowoczesny tabor oznaczają, poza szybszymi i bardziej komfortowymi podróżami, zwiększanie dostępności komunikacyjnej. Jeszcze w 2015 roku pociągi PKP Intercity zatrzymywały się w 296 miastach i miejscowościach. Dzisiaj składy narodowego przewoźnika zatrzymują się w ponad 400 ośrodkach. W najbliższych latach planowane jest dalsze zwiększanie dostępności komunikacyjnej, wzrost częstotliwości połączeń na najpopularniejszych trasach oraz dalsze podnoszenie komfortu podróży.