Infolinia podpowie, gdzie iść do lekarza

Data dodania: 04 maj 2016

[b]Setki odebranych zapytań, ciągła rozbudowa serwisu internetowego i dziesiątki zadowolonych pacjentów. Tak najlepiej można podsumować pierwszy rok działalności doradców medycznych z Powszechnej Informacji Medycznej. Po zakończeniu testów w regionie śląskim i świętokrzyskim specjalna infolinia jest już dostępna w województwie lubelskim.[/b]

Widząc potrzebę polskich pacjentów dotyczącą możliwości dostępu do sprawdzonych i wiarygodnych informacji na temat świadczeń medycznych, eksperci z Powszechnej Informacji Medycznej postanowili wyjść naprzeciw oczekiwaniom i stworzyć serwis www.medinfo.pl oraz infolinie, które ułatwią chorym poruszanie się po skomplikowanym systemie lecznictwa w naszym kraju. Od początku funkcjonowania serwis odwiedziło prawie 400 tysięcy użytkowników a doradcy medyczni odebrali setki telefonów od pacjentów.

-[i] W czasie naszego pierwszego roku odpowiedzieliśmy na zapytania pacjentów dotyczących m.in. najkrótszego czasu oczekiwania na wizytę u specjalisty, gdzie można wykonać konkretne, czasem trudno dostępne badanie, czy jak szukać rehabilitacji lub świadczeń pielęgnacyjno-opiekuńczych[/i] – mówi dr Witold Rezner — [i]Stale rośnie również liczba placówek medycznych rejestrujących się w serwisie[/i] — dodaje.

W Polsce powszechnie znane są absurdalne sytuacje, kiedy to w kolejce do specjalisty spędzimy nawet kilka lat! Zdarza się, że pacjenci czekają na wizytę do hematologa, endokrynologa czy kardiologa kilkanaście miesięcy, a gdy chcemy wyleczyć zaćmę, w niektórych placówkach poczekamy nawet do 2022 r.! Wystarczy jednak dysponować odpowiednimi informacjami, aby czas oczekiwania na te świadczenia skrócić nawet do kilku dni.

– [i]Tak jak w przypadku operacji zaćmy, pacjent może zdecydować się na leczenie w Czechach, gdzie termin na taką operację to około 2 tygodnie, a za wykonany zabieg otrzyma zwrot pieniędzy z NFZ[/i] – tłumacz dr Witold Rezner – [i]pacjentom w naszym kraju wciąż brakuje źródła wiarygodnych i wszechstronnych informacji oraz i wiedzy na temat możliwości leczenia i tę lukę staramy się wypełnić [/i]– dodaje.

Serwis i infolinia są skierowane do wszystkich osób, które szukają wiarygodnych i sprawdzonych informacji na temat dostępności specjalistycznej opieki medycznej w Polsce. Uzyskane wiadomości często pozwalają na skrócenie czasu oczekiwania na wizytę lub zabieg o kilka miesięcy. Dodatkowo rozmowa z konsultantem jest źródłem cennych wiadomości na temat dojazdu do wybranych placówek oraz badań, jakie musimy zabrać ze sobą przed pierwszą wizytą.

designed by know-line.pl