Jakie najbardziej skryte pragnienia znajdują swoje ujście na gruncie kina gore? Jaki wpływ na widza mają brutalne obrazy przemocy? Dlaczego i jak filmowa przemoc staje się fetyszem? Na te i wiele innych pytań z pogranicza psychologii i kina postaramy się znaleźć odpowiedź.
Seksualne dewiacje, przemoc, brutalność, przekraczanie granic; ciekawość i chęć sięgania po nieco grzeszne przyjemności, wpływały na zainteresowanie kinem gore. Ta skrajnie brutalna odmiana horroru stała się przestrzenią najbardziej otwartą na wszelkie eksperymenty, a ich głównym założeniem było zintensyfikowanie przeżyć widza do maksimum. Widownia kina grozy pragnęła z wygodnego fotela doświadczyć (choć nie na własnej skórze) najmroczniejszej strony życia.
Marta Płaza – absolwentka dziennikarstwa i filmoznawstwa. Miłośniczka kampu, kiczu i tandety, szczególnie filmowej. Fascynuje się grozą odkąd w wieku 12lat spod kołdry obejrzała film „Omen”, a dzięki „Z archwium X” przekonała się jak bardzo przerażająca może być muzyka filmowa.
Gracja Grzegorczyk – filmowiec z zamiłowania, radiowiec z przypadku. Magister socjologii ze specjalnością antropologia kulturowa. Obecnie pisze doktorat na temat bardzo złych filmów w kontekście kinofilii na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim. Pracowała dla portalu NaEkranie oraz moviesroom.pl Prywatnie wielka miłośniczka horrorów i filmów klasy B do Z. W wolnych chwilach rysuje, jeżdzi na deskorolce i czyta klasykę XIX wieku.
Wstęp wolny!
Bezpłatne wejściówki dostępne w serwisie evenea.pl oraz w kasie Centrum Kultury w Lublinie.