Interpretacja i wykonanie koncertowe utworów muzycznych Waltera De Marii "Cricket Music" i "Ocean Music". Walter De Maria to pionier sztuki konceptualnej, sztuki otoczenia i land artu. U progu swej kariery rozdarty był między muzyką a sztukami wizualnymi. Zmarły w 2013 roku artysta nagrał tylko dwie solowe kompozycje: Cricket Music (1964) oraz Ocean Music (1968). Mniej więcej w tym samym okresie związany był z nowojorską sceną muzyczną i artystyczną m.in. jako perkusista grupy The Primitives, który potem przekształcił się w zespół The Velvet Underground.
Na kompozycje składają się nagrania terenowe tytułowych cykad i oceanu, wzbogacone o warstwę perkusyjną wykonaną przez kompozytora. Był to kluczowy okres w twórczości Waltera De Marii, czas przejścia od rzeźby do sztuki otoczenia, od białego sześcianu galerii ku otwartej przestrzeni i pracy w terenie. Niedługo po zrealizowaniu powyższych kompozycji De Maria porzuca zupełnie muzykę i jazzową perkusję wkraczając na drogę, która doprowadziła do powstania tak przełomowych realizacji jak New York Earth Room (1977). Ten bardzo interesujący moment w kształtowaniu się drogi twórczej artysty, między muzyką a przestrzenią, sztuką otoczenia, nagraniami terenowymi, sztuką konceptualną, zainspirował mnie do podjęcia próby reinterpretacji utworów muzycznych Waltera De Marii – na żywo podczas koncertu. Krzysztof Topolski
Krzysztof Topolski aka Arszyn- perkusista, elektroakustyczny improwizator, autor soundartowych projektów, kurator. W jego pracy kluczowe pojęcia to noise isoundscape. Interesują go poszukiwania w sferze perkusji oraz live electronics, muzyki improwizowanej i elektroakustycznej. Komponuje przy użyciu komputera, tworzy instalacje dźwiękowe oraz realizuje nagrania terenowe. Organizuje prezentacje i wykłady poświęcone muzyce współczesnej, akustycznej ekologii i sztuce dźwięku oraz prowadzi warsztaty. Był kuratorem festiwalu Soundplay oraz cyklu warsztatów Dźwiękowiska w CSW Łaźnia w Gdańsku. Z saksofonistą Tomaszem Dudą tworzy projekt Arszyn/Duda. Publikował swoją muzykę w takich wytwórniach jak Sangoplasmo, Post_Post, Nefryt, Monotype, Audiotong, Sqrt, Lado ABC, Plg, Konkretourist.
W roku 2015 brał udział w wystawie Ogrody w Narodowej Galerii Sztuki Zachęta w Warszawie, uczestniczył w rezydencji Soundplay w Skalar Center for Sound Art and Experimental Music w Seyðisfjörður, Islandia. Prowadził warsztaty w ramach Biennale Sztuki dla Dziecka w Poznaniu oraz projekt Ucho w Wodzie, czyli działania dźwiękowe na Wyspie Sobieszewskiej.
W latach 2012-2013 zrealizował m.in. projekty :Muzeum Dźwięków w Muzeum Narodowym w Krakowie, Baltic Sounds Good w ramach projektu Art Line, Arszyn Emigrant GPS w Muzeum Emigracji w Gdyni oraz Perspektiven/ Perspektywy – reinterpretacje utworów ze Studia Eksperymentalnego Polskiego Radia w Warszawie i Studia Muzyki Elektronicznej WDR w Kolonii – Düsseldorf, Dortmund, Kolonia. W roku 2009 wraz z Mariuszem Warasem stworzył instalację Fabryka w CSW „Znaki Czasu” w Toruniu, a także prezentował utwór Folk Science jako część projektu Pandemonium w AC Institute [Direct Chapel] w Nowym Yorku.
Był stypendystą Museums Quartier w Wiedniu (2004), Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2007, 2010, 2013), Fundacji Wyszehradzkiej w Galerii Skolska 28 w Pradze (2011) oraz Fundacji ArtsLink w Nowym Jorku – rezydencja w Ohio Sate University School of Music (2013). Przebywał i pracował w ośrodku muzyki elektroakustycznej EMS w Sztokholmie (2013). Brał udział w wielu festiwalach m.in : Sanatorium Dźwięku, Narracje, CoCArt Unsound , Line_in : Line_out, Wien Modern, Stimul , Echofluxx, Jazz and Experimental Music from Poland.
Więcej informacji: https://krzysztoftopolski.wordpress.com, https://soundcloud.com/arszyn
Muzyczna Scena Eksperymentalna to projekt Ośrodka „Rozdroża” w ramach, którego odbywają się spotkania, słuchowiska, warsztaty i koncerty szeroko pojętej muzyki eksperymentalnej i improwizowanej. Ideą jest przybliżenie szerszej publiczności nieznanych i marginalizowanych dziedzin muzyki, w których główną rolę odgrywa głęboki namysł nad jej dźwiękowym tworzywem.