[b]Na dobry początek Nowego Roku Teatr Muzyczny w Lublinie serwuje same smakowite pozycje dla dzieci i dorosłych.[/b]
#1C
[b]“KONCERT KARNAWAŁOWY W STYLU WENECKIM”
Wyrafinowane stroje, maski, gondole, unikalna atmosfera, niepowtarzalny nastrój i wspaniała włoska muzyka – to wszystko znajdziecie Państwo w dwuczęściowym koncercie w stylu weneckim![/b]
Inspiracją do koncertu stały się najpopularniejsze arie, duety, tercety i włoskie pieśni z kanonu muzyki operowej, operetkowej i musicalowej oraz pełne południowego temperamentu piosenki neapolitańskie, które publiczność koncertowa zawsze przyjmuje z entuznazmem.
Na niezwykłą podróż muzyczną po słonecznej Italii zapraszają Państwa wspaniali artyści, gwarantując dobrą zabawę, chwile prawdziwych wzruszeń i wysoki poziom doznań artystycznych.
Własne, niepowtarzalne aranżacje, podane z dużą dawką humoru, gra aktorska oraz oprawa kostiumowa stworzą charakter show, łącząc w sobie dwa pozornie odległe bieguny muzyczne – klasykę i rozrywkę.
[b]WYSTĘPUJĄ:[/b]
Gwiazdy scen operowo-operetkowych:
Małgorzata Długosz – sopran
(Solistka Teatru Muzycznego w Gliwicach i Opery Nova w Bydgoszczy)
Renata Drozd – sopran
(solistka estrady i Teatru Muzycznego w Lublinie)
Mirosław Niewiadomski – tenor
(solista polskich scen muzycznych)
Ryszard Wróblewski – tenor
(solista Teatru Wielkiego – Opery Narodowej)
Maciej Przestrzelski – skrzypce/koncertmistrz
Anna Barańska-Wróblewska -prowadzenie, dyrektor orkiestry, reżyseria, scenariusz, kostiumy
[b]9 stycznia godz. 19:00
Scena Teatru Muzycznego w Lublinie, ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5
Bilety : 80-100 zł[/b]
____________________________________________________________________________________
#2C
[b]“KOPCIUSZEK”
Reżyseria i adaptacja:[/b] Jerzy Turowicz, [b]Kierownictwo muzyczne:[/b] Andrzej Knap, [b]Scenografia i kostiumy:[/b] Dariusz Manel, [b]Choreografia:[/b] Marcin Marzec, [b]Muzyka:[/b] Janusz Baca, [b]Przygotowanie wokalne:[/b] Agnieszka Tyrawska-Kopeć
[b]Opis[/b]
Dawno, dawno temu dzieci słuchały bajek opowiadanych przez Babcie. Dziś, w epoce telewizji i Internetu, Babcie zastąpiły płyty z filmami i gry komputerowe. Nasza bajka pokazuje, że mimo coraz powszechniejszego dostępu do cudów techniki, babcina opowieść zawsze będzie dzieciom towarzyszyć. I opowiada nasza Babcia baśń o Kopciuszku… tę, którą wszyscy znamy. Jest w niej zła macocha, są złośliwe i egocentryczne siostry, ale jest też dobra i skromna dziewczynka, nazywana przez nie Kopciuszkiem. Jest też dobra wróżka, która pozwala Kopciuszkowi spełnić marzenie o balu. Wszystko jak w bajce ze starej książeczki. Ale czy na pewno wszystko? Otóż nie, kochane dzieci. Nasza Babcia musiała dostosować się do wymagań wnuków – używa komputera. Ale używa go mądrze i rozważnie ucząc nas, jak powinniśmy sami z niego korzystać. Towarzyszą jej w tym sympatyczne Wiruski komputerowe, które śpiewają dzieciom o tym co jest złe, a co dobre. Razem z Babcią przestrzegają przed niebezpieczeństwami czekającymi na młodych ludzi, którzy bez umiaru i kontroli korzystają z tego, co niesie współczesna technologia. Lecz jak to w bajkach bywa, wszystko dobrze się kończy i okazuje się, że bajki są ponadczasowe i można je połączyć z odrobiną nowoczesności.
[b]Czas trwania spektaklu:[/b] ok. 2 godziny, z dwiema przerwami.
[b]12 i 13 stycznia 11:00
Scena Teatru Muzycznego w Lublinie, ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5
Bilety : 25-30 zł[/b]
______________________________________________________________________________________
#3C
[b]“BARON CYGAŃSKI”
Reżyseria i inscenizacja:[/b] Zbigniew Czeski, [b]Kierownictwo Muzyczne:[/b] Jacek Boniecki, [b]Scenografia:[/b] Liliana Jankowska, [b]Choreografia:[/b] Henryk Rutkowski, [b]Przygotowanie chóru:[/b] Zofia Bernatowicz
[b]Opis:[/b]
To z pewnością najpopularniejsze i najbardziej lubiane dzieło J. Straussa. Historia pięknej cyganki – Saffi i jej miłości do węgierskiego szlachcica-Barinkaya, stała się inspiracją dla wielu pięknych melodii oraz malowniczych scenerii. Cygański żywioł przeplata się tu z wiedeńską elegancją, humor z refleksją, wielkie sceny zbiorowe z nastrojowymi ariami i duetami a muzyka J.Straussa nie wymaga rekomendacji.
W spektaklu udział bierze 100 wykonawców (soliści, chór, balet, orkiestra)
[b]Czas trwania spektaklu:[/b] ok. 2 godziny 45 minut, z dwiema przerwami.
[b]16 stycznia godz. 18:00 i 17 stycznia godz. 17:00
Scena Teatru Muzycznego w Lublinie, ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5
Bilety : 45-60 zł[/b]
_________________________________________________________________________________________
#4C
[b]“SKRZYPEK NA DACHU”
Reżyseria:[/b] Zbigniew Czeski, [b]Kierownictwo Muzyczne:[/b] Lucjan Jaworski, [b]Scenografia:[/b] Anna Bobrowska-Ekiert, [b]Choreografia:[/b] Henryk Rutkowski, [b]Przygotowanie chóru:[/b] Włodzimierz Fruziński
[b]Opis[/b]
„Skrzypek na dachu” to jeden z najsłynniejszych musicali, którego fabułę oparto na prozie tworzącego w jidysz pisarza Szolema Alejchema. Osadzony w realiach carskiej Rosji sprzed wieku ukazuje codzienne życie mieszkańców Anatewki – i Żydów, i gojów. Głównymi postaciami są mleczarz Tewje, jego żona Gołda i ich młode córki. Ale w „Skrzypku na dachu”, jak zresztą już na początku mówi sam mleczarz, są i inni. Piosenka „Gdybym był bogaczem”, jedna z najbardziej rozpoznawalnych na całym świecie, jest sztandarowym utworem spektaklu. Nie mniej piękne i wzruszające są „To świt, to noc”, „Kwiatku mój”, czy też finałowa „Anatewka”.
Premiera lubelskiego przedstawienia „Skrzypka…” w reżyserii Zbigniewa Czeskiego miała miejsce na scenie legendarnego Domu Kultury Kolejarza. Ten sam (a jednak trochę inny…), wciąż cieszący się wielką popularnością wśród widzów będzie można oglądać na scenie teatru od 26 stycznia 2008.
[b]Czas trwania spektaklu:[/b] ok. 2 godziny 45 minut, z jedną przerwą.
[b]22 i 23 stycznia godz. 18.00
Scena Teatru Muzycznego w Lublinie, ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5
Bilety: 40-60 zł[/b]
_______________________________________________________________________________________
#5C
[b]"KOT W BUTACH”
Inscenizacja i reżyseria:[/b] Jerzy Turowicz, [b]Muzyka:[/b] Janusz Baca, [b]Kierownictwo Muzyczne:[/b] Piotr Wujtewicz, [b]Choreografia:[/b] Izabela Krupka
[b]Opis[/b]
Kot w butach to przedstawienie dla dzieci przygotowane na podstawie bajki Jana Brzechwy. Jednak Jerzy Turowicz, autor scenariusza i jednocześnie reżyser, wprowadził do spektaklu również nowe postaci. Młodziutka publiczność, będzie więc mogła śledzić nieznane dotąd historie o najsłynniejszym kocie i jego Panu Janku. Wśród wielu przygód spotykają oni na swojej drodze przemądrzałe kuropatwy, dzielne zające, a także czarownicę i czarnoksiężnika który zmienia się w groźnego lwa, sprytną żmiję, a nawet w mysz. Jak w każdej z bajek wszystko dobrze się kończy, Janek żeni się z królewną, a kot… łapie myszy w królestwie.
Muzykę do przedstawienia napisał Janusz Baca. Choreografię ułożyła Izabela Krupka.
W sceniczną akcję może włączać się publiczność, dla której realizatorzy przewidzieli nagrody za odpowiedzi na zagadki różnych bajkowych postaci.
[b]Czas trwania spektaklu:[/b] ok. 2 godziny, z dwiema przerwami.
[b]26 i 27 stycznia godz. 11.00
Scena Teatru Muzycznego w Lublinie, ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5
Bilety: 25-30 zł[/b]
_______________________________________________________________________________________
#6C
[b]“PARYŻ PÓŁNOCY”[/b]
[b]Opis[/b]
Gala Sylwestrowa
[b]Teatr Muzyczny w Lublinie wraz ze swoimi artystami ma zaszczyt zaprosić Państwa na spektakl-wehikuł „Paryż Północy”, który przypomni znane i mniej znane, ale z pewnością uwielbiane przez pokolenia słuchaczy przeboje dwudziestolecia międzywojennego, grane w warszawskich kabaretach i klubach nocnych.[/b]
Wyśpiewane po raz pierwszy przez takie gwiazdy polskich scen jak Eugeniusz Bodo, Mieczysław Fogg, Hanka Ordonówna, Tola Mańkiewiczówna, Mira Zimińska, Adolf Dymsza, czy Zula Pogorzelska, a następnie wielokrotnie powtarzane przez późniejszych artystów stały się te utwory absolutnym kanonem polskiej rozrywki i weselszą stroną klasycznego inteligenckiego dyskursu. W połączeniu z humorem (różnie pojmowanym) tekstów Andrzeja Własta, Mariana Hemara i innych oraz niezapomnianą muzyką takich tuzów kompozycji jak Jerzego Petersburskiego, Henryka Warsa czy Artura Golda, piosenki kabaretowe i rewiowe z lat dwudziestych i trzydziestych ubiegłego wieku uwalniają falę sentymentu u słuchaczy wszystkich płci, pokoleń, pochodzenia i zainteresowań. Niełatwo będzie znaleźć widza, który pozostanie obojętny na takie hity jak „Zimny drań”, albo „Miłość ci wszystko wybaczy”, który nie umiałby zanucić melodii "Uliczki w Barcelonie” czy nie tłumić łzy przy "Ostatniej niedzieli". Należy wreszcie pamiętać, że dobry, inteligentny kabaret, dla którego pisywał Tuwim, czy Słonimski był zwierciadłem bieżącego życia politycznego, społecznego i artystycznego nie tylko stolicy. Odbijając refleksy ówczesnej rzeczywistości, rozprawiał się z nią po swojemu, nie szczędząc przy tym prawie nikomu z jej głównych aktorów choć odrobiny blasku dwuznacznej sławy.
Spektakl muzyczny "Paryż Północy" to rwący strumień melodii, śpiewu, gestu i dialogu. Kostium, ruch i specyficzny błysk w oku wykonawców sprawią, że poczujecie się jak bywalcy legendarnych teatrów, rewii i kabaretów, wśród których "Sfinks", "Czarny Kot", "Miraż", "Qui pro Quo", "Cyrulik Warszawski" czy "Perskie (później Morskie) Oko" to błyszczące punkciki na mapie nocnego życia międzywojennej Warszawy. Uważnym obserwatorom nie umknie filmowy kontekst fragmentów tego bogatego koncertu.
[b]Występują: Soliści [/b]• Chór • Balet • Orkiestra Teatru Muzycznego w Lublinie
[b]29 i 30 stycznia godz. 18:00 oraz 31 stycznia godz. 17:00
Ceny biletów: 60-80 zł[/b]