Opera Lubelska – repertuar kwiecień 2024

Data dodania: 26 marzec 2024
Opera Lubelska – repertuar kwiecień 2024

„KOT W BUTACH” to przedstawienie dla dzieci przygotowane na podstawie bajki Jana Brzechwy. Jednak Jerzy Turowicz, autor scenariusza i jednocześnie reżyser, wprowadził do spektaklu również nowe postaci. Młodziutka publiczność będzie więc mogła śledzić nieznane dotąd historie o najsłynniejszym kocie i jego Panu Janku. Wśród wielu przygód spotykają oni na swojej drodze przemądrzałe kuropatwy, dzielne zające, a także czarownicę i czarnoksiężnika, który zmienia się w groźnego lwa, sprytną żmiję, a nawet w mysz. Jak w każdej z bajek – wszystko dobrze się kończy, Janek żeni się z królewną, a Kot… łapie myszy w królestwie.

Muzykę do przedstawienia napisał Janusz Baca. Choreografię ułożyła Izabela Krupka.

Zapraszamy:
4 i 5 kwietnia 2024 r., godz. 10:00
9 kwietnia, godz. 9:00 i 12:00
🎼Opera Lubelska – Instytucja Samorządu Województwa Lubelskiego ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5

„HALLO SZPICBRÓDKA” – adaptacja sceniczna według scenariusza filmowego Ludwika Starskiego!

Dwudziestolecie międzywojenne, Warszawa. Teatrzyk rewiowy „Czerwony Młyn” przeżywa finansowy i artystyczny kryzys. Na scenie i za kulisami, szkoda gadać. Na widowni pustki, a właściciel nie ma już pieniędzy na wypłaty dla artystów. Gdy w Teatrze pojawia się komornik i chce zająć majątek Teatru, niespodziewanie pojawia się także elegancki dżentelmen, inżynier Fred Kampinos i proponuje swoją pomoc w ratowaniu sceny bo… kocha Teatr? A może ma zupełnie inny cel? Bardziej od tego, co dzieje się na scenie, interesuje go jednak tancerka Anita i sąsiadujący z teatrem Bank…

„Hallo Szpicbródka”, film Janusza Rzeszewskiego i Mieczysława Jahody z 1978 roku, to jeden z największych przebojów w historii polskiego kina.
Jak potoczą się losy bohaterów? Czy Fred Kampinos zakocha się… w Teatrze?
Przekonamy się o tym już niebawem. Szpicbródka w Lublinie!!!

Reżyseria: Mirosław Siedler
Kierownictwo muzyczne: Przemysław Fiugajski
Scenografia: Mariusz Napierała
Kostiumy: Agata Uchman
Choreografia: Iwona Runowska

Autorzy piosenek:
muzyka: Adam Skorupka, Wojciech Trzciński, Seweryn Krajewski
słowa: Ludwik Starski, Bogdan Olewicz, Agnieszka Osiecka Opracowanie muzyczne: Bogusław Wróblewski, Wojciech Durak Kierownik Chóru: Grzegorz Pecka Kierownik Baletu: Roman Kamiński Asystent reżysera: Michał Wnuk Asystent choreografa: Anna Adamczyk Reżyseria świateł: Marcin Nogas Reżyseria dźwięku: Łukasz Jakubowski, Piotr Rybczyński

Multimedia: Paweł Giergisiewicz
Inspicjent: Iwona Jarzyna-Manel
Suflerzy: Krystyna Ekielska, Anna Rękas

Zapraszamy:
13 kwietnia, godz. 18:00 i 14 kwietnia, godz. 17:00
🎶 Opera Lubelska – Instytucja Samorządu Województwa Lubelskiego ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5

„PHANTOM”

Christine to samorodna artystka, której wspaniałą karierę wróży Hrabia Philipp de Chandon – protektor i mecenas Opery Paryskiej. W tym samym czasie kierownictwo opery przejmuje nowy zarządca, który decyzje podejmuje do spółki z divą operową wątpliwego wdzięku – Carlottą. Przysłana na przesłuchanie przez hrabiego Christine dostaje od Carlotty ledwo posadę garderobianej, jednak przyjmuje propozycję z ogromną wdzięcznością i pokorą. W zaciszu garderoby nuci swym pięknym głosem melodię, która dociera do Eryka. Ten zachwycony postanawia oszlifować ten wokalny diament. Lekcje idą tak dobrze, że po niedługim czasie Christine jest gotowa na przesłuchanie, jednak możliwe jest to – pod nowymi rządami w operze – jedynie w pobliskim bistro. Za wstawiennictwem Hrabiego dziewczyna prezentuje swoje możliwości i z miejsca podbija serca zgromadzonej publiki. Poruszona Carlotta daje jej natychmiastowy angaż w najnowszej produkcji, zastawiając na nią jednocześnie pułapkę…

Splot pasji i namiętności, dialektyka piękna duszy i muzyki oraz przejmującej brzydoty cielesnej powłoki wywołują serię napięć, które w okolicznościach tej fabuły nie dają się już rozładować. Mityczna klątwa potwora zamkniętego w labiryncie wiedzie do jednego finału – i jest to finał tragiczny.

Realizatorzy:
Reżyseria: Daniel Kustosik
Muzyka i teksty piosenek: Maury Yeston
Libretto: Arthur Kopit
Przekład libretta i tekstów piosenek: Antoni Marianowicz Kierownictwo muzyczne: Andrzej Knap Scenografia i kostiumy: Mariusz Napierała
Choreografia: Violetta Suska
Przygotowanie chóru: Grzegorz Pecka
Przygotowanie baletu: Roman Kamiński
Asystent reżysera: Dorota Laskowiecka-Urban Asystent scenografa: Anna Adamek

Zapraszamy:
19 i 20 kwietnia 2024 r., godz. 18:00
🎼Opera Lubelska – instytucja Samorządu Województwa Lubelskiego ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5

„KRÓLEWNA ŚNIEŻKA” to jedna z najpiękniejszych bajek. Znaną wszystkim z opowiadań, lektury „Baśni Braci Grimm”, a także z filmu bajkę o królewnie Śnieżce w naszym Teatrze widzowie zobaczą jako przedstawienie baletowe. To znaczy, że historia Śnieżki, jej macochy – złej Królowej i siedmiu krasnoludków zostanie opowiedziana tańcem.

Baletowa wersja „Królewny Śnieżki” skomponowana (na podstawie libretta Witolda Borkowskiego i Stanisława Piotrkowskiego) przez Bogdana Pawłowskiego w 1970 r. przyniosła autorowi ogromną popularność i niesłabnącą sympatię młodych widzów.

Losy pięknej i dobrej, lecz niestety znienawidzonej przez złą macochę Śnieżki oraz siedmiu wesołych krasnali od lat dostarczają dzieciom niezapomnianych emocji.

Muzyka: Bogdan Pawłowski, Libretto: Witold Borkowski, Stanisław Piotrowski, Choreografia, reżyseria, inscenizacja: Violetta Suska, Dyrygent: Przemysław Fiugajski, Scenografia: Anna Bobrowska-Ekiert, Asystent choreografa-pedagog: Włodzimierz Wyczegzanin, Współpraca muzyczna: Tomasz Chmiel Czas trwania spektaklu: ok. 2 godziny, z jedną przerwą

Zapraszamy:
24 i 25 kwietnia 2024 r., godz. 10:00;
🎶 Opera Lubelska – Instytucja Samorządu Województwa Lubelskiego ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5

„BARON CYGAŃSKI” to najpopularniejsze i najbardziej lubiane dzieło J. Straussa. Historia pięknej Cyganki – Saffi i jej miłości do węgierskiego szlachcica – Barinkaya, stała się inspiracją dla wielu pięknych melodii oraz malowniczych scenerii. Cygański żywioł przeplata się tu z wiedeńską elegancją, humor z refleksją, wielkie sceny zbiorowe z nastrojowymi ariami i duetami a muzyka J. Straussa nie wymaga rekomendacji.

Do zrujnowanej posiadłości, na której swój obóz rozłożyli Cyganie, (a według legendy znajduje się zakopany stary turecki skarb) powraca po światowych wojażach syn dawnego wojewody Sandor Barinkay. Na dzień dobry otrzymuje od starej Cyganki Czipry wróżbę o nieodległym wzbogaceniu się i ożenku. W stosunku do jego osoby ma plany Kalman Żupan – handlarz świń, ojciec pięknej Arseny, w której jednak kocha się syn jej guwernantki Ottokar. Żupan inicjuje spotkanie z Barinkayem, podczas którego młodzieniec zakochuje się w Arsenie i deklaruje chęć zawarcia małżeństwa. Arsena stawia jednak warunek – wyjdzie tylko za barona. To uciążliwe zawarowanie jest wybiegiem mającym na celu zablokowanie drogi do serca Arseny, które należy już do Ottokara. Barinkay podsłuchuje ich rozmowę podczas schadzki i wzburzony odchodzi w kierunku cygańskiego obozu, gdzie zostaje… cygańskim wojewodą, w dodatku po chwili zaręczonym już z cygańską pięknością Saffi.

Przepowiednia Czipry wskazuje Barinkayowi położenie ukrytego skarbu. Z szykowanych mu przez Carnera kłopotów wybawia go przybycie księcia Homonaya, który werbuje ochotników na wojnę turecką – a ta, jak to wojna – przecina w mig wszystkie spory. Okazuje się również, że Saffi nie jest wcale Cyganką a pełnej krwi księżniczką, co wprawia Barinkaya w nie lada konsternację.

Reżyseria i inscenizacja: Zbigniew Czeski

Dyrygent: Przemysław Fiugajski/ Łukasz Sidoruk / Ruben Silva / Bartosz Żurakowski / Jakub Montewka (15;16.12.2023)
Scenografia: Liliana Jankowska
Choreografia: Henryk Rutkowski
Przygotowanie chóru: Ewa Agaciak
Asystent reżysera: Iwona Jarzyna-Manel
Asystent choreografa: Anna Adamczyk

Zapraszamy
27 kwietnia, godz. 18:00 oraz 28 kwietnia, godz. 17:00
🎼Opera Lubelska – Instytucja Samorządu Województwa Lubelskiego ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5

designed by know-line.pl