XXI Międzynarodowy Festiwal Muzyki Folkowej Mikołajki Folkowe

Data dodania: 01 grudzień 2011

XXI. Międzynarodowy Festiwal Muzyki Ludowej Mikołajki Folkowe odbędzie się po raz 21. jak zwykle w drugi weekend grudnia, w dniach 8 – 11. Do grona artystów, którzy już wcześniej potwierdzili swój udział, kwintetu Alila Band z Izraela (10.12.2011) łączącego różnorodną muzykę basenu Morza Śródziemnego, doszło rodzinne (ojciec i dwóch synów) trio gitarowe z Serbii Trio Balkan Strings (10.12.2011) grające muzykę tradycyjną Bałkanów z elementami jazzu, swingu i muzyki klasycznej. Do „Mikołajkowej" drużyny została również zaproszona norwesko – szwedzka grupa Sver (9.12.2011) prezentująca skandynawską muzykę ludową w nowoczesny, dynamiczny sposób.

Program XXI. Międzynarodowego Festiwal Muzyki Ludowej Mikołajki Folkowe
8-11 grudnia 2011, ACK UMCS Chatka Żaka

czwartek, 8 grudnia 2011

20.00 – Mikołajkowa Scena Ad Hoc
Lia Fail, Polska
Lia Fáil, Lublin
Formacja, której brzmienie inspirowane jest muzyką celtycką. Zespół powstał w 2008. Muzyka wykonywana przez kapelę budowana jest w oparciu o bogate instrumentarium tradycyjnie kojarzone z Irlandią, np. bodhran czy whistle. Korzeniami sięgają przede wszystkim krain celtyckich, ale czerpią także z innych kultur, nie wyłączając słowiańskiej. Zespół wykonuje tradycyjne melodie we własnych aranżacjach, jak również wzbogaca repertuar coraz większą liczbą autorskich kompozycji.
Scena AD HOC to projekt, który od października 2009 trwa nieprzerwanie w ACK UMCS „Chatka Żaka". Jest to nie tylko miejsce, gdzie odbywają się koncerty młodych, jak i starszych, dotąd niedocenionych ciekawych zespołów, ale także środowisko, które tworzą wraz z organizatorami muzycy grający na Scenie. Dzięki współpracy z AD HOC muzycy mają także możliwość koncertowania w innych miejscach Lublina, np. podczas Nocy Kultury czy festiwale odbywające się w ACK UMCS Chatka Żaka, w tym: Mikołajki Folkowe. Scena otwarta jest na wszystkie gatunki muzyczne. Zespoły mogą liczyć na doświadczenie organizatorów i narzędzia promocji ACK UMCS „Chatka Żaka". Scena AD HOC daje także zespołom możliwości realizacji koncertu tak, by mogły przedstawić własną wizję swojej twórczości.

piątek, 9 grudnia 2011

14.00 – Klub Festiwalowy Pokazy filmowe – MS

15.00 – Konkurs Scena Otwarta 5 zł/studenci bezpłatnie

19.00 – Scena pod Schodami – hol parter

Kapela Braci Cicheckich z Grądek, Polska

Kapela Ludowa „Gacoki", Polska

20.30 – Koncert 10/15
Sver, Norwegia/Szwecja
Silvayovci, Słowacja
Sver, Norwegia/Szwecja
Przepełnione energią rytmy, otwarta postawa oraz cięty humor to główne cechy szwedzko – norweskiego kwintetu Sver. Muzycy w składzie: Olav Luksengård Mjelva, Anders Hall (obaj skrzypce/altówka), Mattias Perez (gitara/drumla/mandolina), Leif Ingvar Ranøien (akordeon) oraz Jens Linell (perkusja) czerpią inspiracje z tradycyjnej muzyki górzystego rejonu Røros w środkowej Norwegii, jak również z bogatych w kulturę rejonów Hallingdal oraz Hardanger.

Ich nowoczesne podejście do muzyki tradycyjnej, żywiołowe występy oraz przyjazny charakter podczas koncertów na festiwalach w Norwegii, Szwecji, Polsce i Niemczech zyskały uznanie zarówno fanów muzyki folkowej, jak i rocka.

Sver wydał swoją pierwszą płytę w 2007 jeszcze jako trio (wszyscy muzycy studiowali muzykę ludową w Rauland w rejonie Telemark) i od razu otrzymał pozytywne opinie skandynawskiej prasy. Szwedzi, Anders i Jens, dołączyli do grupy wiosną 2008, a dwa lata później kwintet wydał swój drugi album zatytułowany „Fruen", który również zyskał uznanie krytyków. Warto dodać, że jeden z muzyków kapeli – Olav, całkiem niedawno zdobył norweską nagrodę Grammy w kategorii muzyka tradycyjna za swój solowy album zatytułowany „Røros/Hallingdal".
Silvayovci, Słowacja

Na pierwszy rzut oka tradycyjna słowacka „cymbałowa" muzyka z akompaniamentem instrumentów akustycznych. Silvayovci bawią się standardami muzycznymi, aranżując je w oryginalny, dowcipny sposób. Od 2007 zespół pracuje pod przywództwem braci – Milos i Gabriel Silvaya. Oprócz nich w zespole grają: Slavomíra Lorencovičová, George Helcmanovský, Paul Križalkovič. Członkowie zespołu to multiinstrumentaliści, dzięki czemu ich muzyka jest bardziej zróżnicowana i kolorowa. Swoim graniem kapela pokazuje szerszemu gronu możliwości cymbałów.
www.myspace.com/silvayovci

23.00 – Folk Nocą – "Kot Nocą" Catself z towarzyszeniem Orkiestry św. Mikołaja, 15
Podczas Festiwalu Catself zagra z Orkiestrą Św. Mikołaja, z którą obecnie współpracuje przy nagrywaniu swojej debiutanckiej płyty, na którą złożyli się jej fani na portalu internetowym Sellaband.
Będzie to pierwszy publiczny występ, na którym będzie można usłyszeć sporą część materiału z nadchodzącej płyty w wykonaniu Catself i Orkiestry.

Catself zaprezentuje również kilka utworów solo – włączając w repertuar także nowe utwory, nigdzie wcześniej niegrane i niepublikowane.

Catself pisała pierwsze piosenki jako trzynastolatka, kiedy dostała pierwszą gitarę – pierwszą rzecz, na którą zarobiła. Wcześniej były historie, wiersze i melodie – te ostatnie tylko w jej głowie. Później lata grania dla siebie, przyjaciół i wreszcie – w pubach. Ale muzyka pozostawała na uboczu, podczas gdy Catself była zajęta studiami oraz pracą najróżniejszego rodzaju w kilku krajach.

Jesienią 2008 Catself postanowiła zająć się poważnie muzyką zdawszy sobie sprawę, że nie jest to tylko coś, co robi z największą radością, ale też inni lubią tego słuchać. Do tej pory Catself nagrywała czasem piosenki na żywo, tylko z gitarą, dla siebie, żeby ich nie zapomnieć. Tym razem zrobiła pierwsze nagrania kilku własnych piosenek z większą liczbą instrumentów, sama, w domu. Umieściła nagrania na MySpace oraz na portalu SellaBand.com, gdzie muzycy mogą z pomocą fanów finansować swoje projekty. Catself zdecydowała się na SellaBand nie tylko po to, żeby zebrać fundusze na płytę, ale przede wszystkim po to, żeby przekonać się, jak ludzie, którzy jej nie znają, zareagują na jej muzykę. I już sam początek był zachęcający: po miesiącu miała ponad stu nowych fanów i 3000 €. Suma konsekwentnie rosła, pomimo przeróżnych nie zawsze fortunnych zmian na serwisie SellaBand.

Kompozycje Catself zaczęto grać w programach radiowych na kilku kontynentach. Umieszczenie piosenek na internecie prowadziło też do nowych koncertów, w Europie i w Maroku. Wiosną 2009 organizacja młodzieżowa MarocK’ Jeunes zaprosiła ją do udziału w Festiwalu Słońca (the Sun Festival) w Marakeszu. Było to jedno z najegzotyczniejszych doświadczeń koncertowych Catself, a podróż na festiwal mogłaby posłużyć za scenariusz do filmu podróżniczo – przygodowego.

Piosenki piszą się same. Catself nagrywa niektóre z nich, podczas gdy inne pozostają na razie piosenkami koncertowymi. Większość z jej utworów to kompozycje oparte na gitarze lub pianinie z innymi instrumentami, które dodają im koloru i przygody. Catself pracuje nad nimi sama, delektując się nagrywaniem poszczególnych partii.

Muzycy: Agnieszka Holm (Catself) – śpiew, gitara; Anna Bielak – skrzypce, śpiew; Agnieszka Kołczewska – bębny, instrumenty perkusyjne; Justyna Kazek – wiolonczela; Bogdan Bracha – śpiew, skrzypce, fujarki, instr. stroikowe; Marcin Skrzypek – gitara, mandolina, koboz, cymbały, bębenki, śpiew.
www.catself.com

sobota, 10 grudnia 2011

10.00 – Warsztaty pieczenia busłowych łap
11.00 – Warsztaty pieśni rosyjskich
13.00 – „Serbska muzyka ludowa”, spotkanie z Trio Balkan Strings
14.30 – Warsztaty Illi Sajtanowa
Ilja Sajtanow, moskiewski muzyk; gra w zespole Lakocza muzykę inspirowaną folklorem różnych państw Europy i Kaukazu. Studiował muzykę klezmerską u Stasa Rajko, Merlina Sheperda, Merylin Lerner i Joshuy Horowitza. Na tegorocznych Mikołajkach będzie prowadził warsztaty nigunów.
Nigun – pochodzi z tradycji, która zakazuje używania mowy podczas posiłków szabasowych między rytualnym umyciem rąk a zjedzeniem chałki szabasowej. Nakaz ten nie zwalnia z obowiązku radości przeżywanej przez cały szabas. Stąd powstały rytmiczne melodie śpiewane bez użycia słów (np o treści. tam ta ra tam tam, ta ra tam). Rozwój nigunim przypadł w kulturze chasydzkiej na XVIII wiek. Wielcy chasydzcy rabini i cadycy układali swoje nigunim i wprowadzali je w życie w swoich synagogach i domach modlitw. Dziś nadal nigunim są śpiewane, znane są specyficzne chasydzkie nigunim chasydów z ruchu Lubawiczerów. Twórcy nigunim często czerpali melodie z lokalnych wzorców, stąd np. niektóre nigunim chasydzkie z Góry Kalwarii imitują werble pobliskich koszar, inne – np. melodie góralskie. Nigunim dają wdzięczne pole dużej improwizacji, stąd w ostatnich latach tradycja tego śpiewu zaczyna być dostrzegana przez muzyków z pogranicza muzyki klezmerskiej i jazzu. Dają one możliwość dołączenia do śpiewu prawie każdego bez specjalnego przygotowania.

14.30 – warsztaty tańców węgierskich
15.00 – warsztaty rzemiosła: ozdoby z koralików, rzeźba w drewnie, Tatarzy Krymscy – filigran, haft, garncarstwo – stoiska
17.00 – Scena pod Schodami – hol parter
Kapela Rawianie, Polska
Kapela Rodzinna Foktów, Polska
17.30 – Promocja wydawnictwa "Polska pieśni i muzyka ludowa. Żródła i materiały – Lubelskie"
19.00 – Koncert Główny 30/35
Orkiestra Św. Mikołaja, Polska
Alila Band, Izrael
• TRIO BALKAN STRINGS, Serbia
Orkiestra Św. Mikołaja, Polska
Orkiestra św. Mikołaja od lat plasuje się w czołówce polskich zespołów folkowych. Rozpoznawalną cechą kapeli jest akustyczne brzmienie i używanie manier wokalnych, m.in. białego śpiewu. W swoich aranżacjach grupa stosuje instrumenty strunowe: dutar i cymbały, smyczkowe – mazanki, skandynawską nyckelharphę i cała gamę tradycyjnych instrumentów dętych. To one w dużej mierze tworzą specyficzny i niepowtarzalny koloryt brzmienia zespołu nadając mu mistyczną aurę. Orkiestra jako jedna z pierwszych kapel wprowadziła do repertuaru muzykę inspirowaną słowiańskim folklorem muzycznym, przede wszystkim polskim, łemkowskim i huculskim. Tym inspiracjom pozostała wierna do dziś.
Repertuar zespołu ma szczególnie rozbudowaną strukturę melodyczną. Jest to muzyka wielopłaszczyznowa – często poszczególni muzycy snują opowieści jednocześnie i wchodzą w zaskakujące interakcje muzyczne. Frazy nawiązują do muzyki tradycyjnej z różnych stron świata, jak i do muzyki współczesnej. Utwory tworzą często kolaż tematów piosenek, oparty na transowych, unisonowych riffach. Czasem zaś wątki instrumentalne rozbiegają się w różnych kierunkach i w bardzo samodzielny sposób wypełniają ramy aranżacji.
Muzycy:
Anna Bielak – skrzypce, śpiew; Agnieszka Kołczewska – bębny, instrumenty perkusyjne; Justyna Kazek – wiolonczela; Bogdan Bracha – śpiew, skrzypce, fujarki, instr. stroikowe; Marcin Skrzypek – gitara, mandolina, koboz, cymbały, bębenki, śpiew.
www.mikolaje.lublin.pl
Alila Band, Izrael
Zespół Alila pochodzi ze styku kultur Wschodu i Zachodu. Gra muzykę w klimacie ethno – fusion. Trzon brzmienia formacji stanowią: oud (tzw. lutnia arabska), skrzypce, gitara basowa i instrumenty perkusyjne. Szerokie spectrum dźwięków i stylów sprawia, że muzyka kapeli jest zarazem ambitna, jak i lekka w odbiorze.
Zespół powstał w 2006, cztery lata później nagrał debiutancką płytę zatytułowaną "At Isak’s". Wydany w 2010 przez wytwórnię "the 8th note" album to wynik muzycznych podróży i poszukiwań poszczególnych członków grupy. Wszystko po to, by stworzyć płytę o wrażliwości i energii i w konwencji ethno – fusion.
Alila współpracował ze znanymi na całymi świecie sławami muzyki etnicznej, w tym z Marokańczykiem Shlomo Barem i niesamowitym lutnistą Yairem Dalalem.
Miejscowi krytycy brzmienie tego unikalnego zespołu opisują m.in. słowami: od jemeńskich, melodyjnych harmonii, po czarujące, indyjskie partie basu; od bałkańsko – romańskich przyjęć, po eksplozję afrykańskich rytmów; od ciężkich egipskich bębnów po pełen uczucia amerykański funk.
Muzycy zespołu Alila:
Roi Isak – wokalista, aranżer i perkusista; założyciel zespołu i wszechstronny muzyk; Gilad Hazan – aranżer grający na lutni arabskiej (oud). Unikalny muzyk, który zawdzięcza umiejętności swojemu mistrzowi Yossefowi Ya’akovowi; Asaf Rabi – wokalista i utalentowany basista o ogromnym dorobku.; potrafi odnaleźć się w każdym rodzaju muzyki, od klasycznej muzyki indyjskiej po jazz współczesny; Ori Naveh – znakomity perkusista, kompozytor i instrumentalista udzielający się w wielu projektach muzycznych; zwiedził cały świat grając z różnymi muzykami i zespołami; Yanki Schon – skrzypek; swoją karierę zaczynał jako muzyk klasyczny, grając w różnych zespołach i orkiestrach kameralnych.
www.alilaband.com
www.facebook.com/alila.band
www.myspace.com/alilaband
www.alilaband.com

TRIO BALKAN STRINGS, Serbia

TRIO BALKAN STRINGS (Zoran Starcevic z synami) gra oryginalną muzykę gitarową, będącą połączeniem muzyki bałkańskiej z jazzem, swingiem cygańskim oraz muzyką klasyczną.
Wynikiem połączenia tak wielu kultur z oryginalnymi interpretacjami jest BALKAN SWING JAZZ GUITAR – WORLD FUSION – atrakcyjny, mistrzowski, bogaty i niekonwencjonalny, świeży, spontaniczny i pełen energii zespół. Tryl, mordent i legato nigdy nie były tak zagrane na gitarze, jak w muzyce BALKAN SWING JAZZ GUITAR – WORLD FUSION.
Koncert zespołu to podróż po Bałkanach, której nie pożałują zarówno wielbiciele jazzu, swingu, muzyki etnicznej i klasycznej, jak i ci, którzy lubią proste gitarowe brzmienia.
Zespół brał udział w wielu festiwalach jazzowych, klasycznych i muzyki świata, m. in. w USA, Kanadzie, Włoszech, Turcji, Rosji, Mołdawii, Słowenii, Finlandii, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Czarnogórze, Chorwacji czy Bośni i Hercegowinie. Muzycy prowadzili warsztaty i grali koncerty dla uczniów klasycznej i jazzowej gry na gitarze w Europie.
Nagrody: I nagroda w kategorii Świat w 2005 r. w konkursie Songwriting Comptetition za utwór "Water-mill" napisany przez Nikolę Starcevica i wykonany przez Trio Balkan Strings; I nagroda oraz statuetka Delfina dla najlepszego zespołu instrumentalnego na Music World 2004 Italy Festival Internacionale Fivizzano; I nagroda na International Composition Competition for Guitar 2007 Buffalo, New York (Międzynarodowy Gitarowy Konkurs Kompozytorski) z utworem "Asiana IV" napisanym przez Nikolę Starcevica.
CD Balkan Guitars- Trio Balkan Strings (PGP RTS/Sunset-France PlayaSound/Starcevic Production)
CD Water-mill- Trio Balkan Strings (PGP RTS/Starcevic Production)
CD Classical Hits & Modern Guitar World – Nikola Starcevic/Duo Starcevic (PGP RTS/Starcevic Production)
CD Serbia – Zoran Starcevic (Starcevic Production)
CD Balkan Gypsy Swing – Zoran Starcevic (Starcevic Production)
www.reverbnation.com/triobalkanstrings
• 01.00 – Folk Nocą Makam, Tatarzy Krymscy 10

niedziela, 11 grudnia 2011
• 11.00 – Słoneczko i Wiatry – warsztat muzyczny dla dzieci
Podczas warsztatów dokonamy wspólnie muzycznej adaptacji bajki romskiej. Zamienimy się w wiatry i w promienie słońca. Posłuchamy jak pada deszcz i jak rosną kwiaty.
Pogramy, pośpiewamy, potańczymy, poczarujemy i poszukamy odpowiedzi na muzyczne zagadki.
Zapraszamy do wspólnej zabawy przy muzyce na żywo dzieci w wieku 4-10 lat.
Czas trwania – 2 godz.
Prowadzenie warsztatu: Emilia Herda i Katarzyna Żytomirska
Muzyka: Katarzyna de Latour i Katarzyna Szurman z kapeli Czarne Motyle
• 11.00 – Warsztaty pieśni rosyjskich
Luba Pońkina – ukończyła Nowosybirski Koledż Muzyczny – specjalność "dyrygent chóru ludowego" i Moskiewski Instytut Muzyczny im. Ippolitowa – Iwanowa – kierunek "śpiew ludowy solowy". Ponadto brała udział w warsztatach wokalnych w Weimarze w szkole wokalnej ESTILL pod kierunkiem Toma Burke (Nowy Jork). Obecnie mieszka w Moskwie. Pracuje jako nauczyciel śpiewu i jest wokalistką w zespole folkowym "Lakocza". Oprócz tego współpracuje z muzykami różnych krajów, między innymi z "Toporkiestra" (Kijów) i berlińskim "Painted Bird". Na Mikołajkach poprowadzi warsztaty wokalne poświęcone ludowej pieśni rosyjskiej. Będzie można liznąć nieco teorii, ale przede wszystkim pośpiewać na głosy.
• 13.30 – Dacharan Zezagasz – Kwiaty życia
Taniec, muzyka i przedstawienie „W Chmurach… – małe przedstawienie o dużych sprawach" – to wszystko podczas Mikołajek Folkowych 2011 zaprezentuje grupa artystyczna dzieci czeczeńskich z ośrodka dla uchodźców w Lublinie, pracująca pod okiem instruktorów ze Stowarzyszenia „Dla Ziemi" od 2010.
Grupa muzyczna pod opieką Tomasza Kozdraja zagra na instrumentach perkusyjnych. Wystąpią także tancerze pracujący pod okiem Kamety Zawliewej. Autorką przedstawienia jest Elżbieta Rojek.
Występ został przygotowany w ramach partnerskiego projektu stowarzyszenia oraz Urzędu do Spraw Cudzoziemców – „OBCY? Zbliżenia". Inicjatywa jest finansowana przez Europejski Fundusz na Rzecz Uchodźców, budżet państwa, Fundację Orange i Urząd Miasta Lublin.
• 13.30 – Warsztaty Illi Sajtanowa
• 15.00 – warsztaty tańców węgierskich
• 17.00 – Koncert Film. Tradycja. Muzyka – „Bartek zwycięzca” reż. Edward Puchalski 1923, „Pruska kultura” 1908 z muzyką Rafała Rozmusa w wykonaniu Zespołu Kameralnego daCamera pod dyrekcją kompozytora, 10/15
daCamera to autorski projekt dyrygenta i kompozytora Rafała Rozmusa we współpracy z Impresariatem Artystycznym Legato pod hasłem „Silent films were never silent" (,,Filmy nieme nigdy nie były nieme"). Dzieła kina niemego ilustrowane muzyką Rafała Rozmusa, wykonywaną na żywo przez profesjonalnych muzyków orkiestrowych, to wyjątkowe wydarzenie artystyczne na najwyższym poziomie.
daCamera to niepowtarzalna okazja zapoznania się z zabytkami kina niemego z towarzyszeniem oryginalnej muzyki. Muzycy projektu daCamera to wybitni soliści oraz instrumentaliści koncertujący na co dzień w czołowych polskich orkiestrach w kraju i za granicą. W zależności od potrzeb repertuarowych podstawowy, siedmioosobowy skład jest poszerzany na miarę orkiestry kameralnej, a nawet symfonicznej. Muzycy tworzący projekt daCamera współpracują między innymi z takimi instytucjami i zespołami jak: Filharmonia Narodowa, Teatr Wielki w Warszawie, Polska Orkiestra Radiowa, Teatr Muzyczny Roma, Filharmonia Dowcipu, Sinfonia Viva, Warsaw Camerata, Atom String Quartet, Grzech Piotrowski World Orchestra, Fabryka Trzciny, Skwer Hoovera oraz wiele innych.
Rafał Rozmus jest kompozytorem oryginalnych partytur do klasyków kina niemego. da Camera to jego autorski projekt we współpracy z Impresariatem Artystycznym Legato i honorowym patronatem Filmoteki Narodowej. Kompozytor od 2003 współpracuje między innymi z Letnią Akademią Filmową w Zwierzyńcu oraz Filmoteką Narodową. Jego twórczość prezentowano na najbardziej prestiżowych festiwalach w kraju: Era Nowe Horyzonty, Festiwal Gwiazd w Międzyzdrojach, Festiwal Filmów Fabularnych w Gdyni, podczas kolejnych edycji Święta Kina Niemego w Kinie Iluzjon, a także za granicą: w Cannes (w 2007 i 2008), na Festiwalu Cinemacities w Hadze (2008) oraz wielu innych.
Rafał Rozmus jest absolwentem Szkoły Muzycznej I i II stopnia im. Karola Lipińskiego w Lublinie w klasie skrzypiec. Z wyróżnieniem ukończył Instytut Muzyki WA UMCS w Lublinie, gdzie w latach 2004 – 2005 pełnił obowiązki asystenta, a od 2005 jest wykładowcą w Zakładzie Teorii Muzyki oraz doktorantem w Instytucie Muzykologii KUL. Podczas studiów kształcił się z zakresu kompozycji w klasie Andrzeja Nikodemowicza, aranżacji i instrumentacji w klasie Kazimierza Górskiego oraz dyrygentury w klasie Zofii Bernatowicz. Autor Liczbowej Metody Komponowania Muzyki Atonalnej (2002). Tworzy muzykę wokalną, wokalno – instrumentalną, instrumentalną, utwory symfoniczne, kameralne i dla dzieci. Jest kompozytorem muzyki teatralnej i filmowej, m. in. do 14 – odcinkowego serialu „Tajemnice Watykanu", największej na świecie produkcji filmowej w całości nakręconej w Watykanie oraz kinowej wersji „Tryptyku Rzymskiego" wg poematu Jana Pawła II. Jako dyrygent jest stałym gościem wielu orkiestr m. in. Opery i Filharmonii Podlaskiej, Orkiestry Symfonicznej im. Karola Namysłowskiego w Zamościu, Orkiestry Kameralnej Legato. W 2010 dzięki współpracy z Filmoteką Narodową ukazało się wydawnictwo DVD z polskim filmem niemym pt.: „Mogiła nieznanego żołnierza" wzbogacone oryginalną muzyką Rozmusa. W 2009 kompozytor został uhonorowany nagrodą „Doktorat Honoris Causa Letniej Akademii Filmowej w Zwierzyńcu", a w 2010 nagrodą kulturalną „Żurawie 2010".
• 20.00 – HelloFolks! 10/15
• Paddy and the Rats, Węgry
• Percival Schuttenbach, Polska
• Molly Malone’s, Polska

Paddy and the Rats, Węgry
Paddy and the Rats to sześcioosobowa piracka załoga z Miskolc na Węgrzech, która ponad wszystko umiłowała sobie morskie opowieści i wyspiarskie brzmienia ze Szkocji i Irlandii. Załoga zaczęła muzykować w 2008. Ich statek opływa właśnie Europę, promując drugi album „Hymns For Bastards", wydany wiosną 2011.
Muzycznie formacja Paddy and the Rats to zespół, który w swojej twórczości łączy charakterystyczne brzmienia skrzypiec, mandoliny, banjo, akordeonu czy dud szkockich z punkową energią i czadem. Mawia się o nich, że ich muzyka to spotkanie The Dubliners z The Clash i jest to bardzo trafne porównanie.
Muzycy: Paddy O’Reilly – wokal / gitara akustyczna; Sam McKenzie – dudy szkockie / mandolina / banjo / skrzypce; Joey McOnkay – gitara elektryczna / banjo; Sonny Sullivan – akordeon; Vince Murphy – gitara basowa; Seamus Conelly – perkusja.

Percival Schuttenbach, Polska
PERCIVAL SCHUTTENBACH to nazwa grupy obejmującej kilka projektów, które różnią się od siebie przede wszystkim instrumentarium i repertuarem.
PERCIVAL SCHUTTENBACH to projekt główny i podstawowy. To od niego wszystko się zaczęło 10 lat temu. Jest to przede wszystkim rockowe granie z elementami folku, muzyki klasycznej, elektroniki i wszystkiego, co tylko spodoba się muzykom. Przez wiele lat projekt zmieniał się muzycznie, wraz ze zmianami personalnymi w zespole.
Obecnie jest przedstawicielem Nowej Fali Polskiego Heavy Folku (New Wave of Polish Heavy Folk), którą to nazwę zespół sam stworzył (analogicznie do New Wave of British Heavy Metal), chociaż nie było nigdy żadnej innej fali polskiego heavy folku. Hasła przewodnie: folk, rodzima wiara, energia.
Dziś muzyka Percival Schuttenbach to połączenie folku i muzyki ludowej z metalem i rockiem w bardzo energetyczny i emocjonujący spektakl. Na repertuar zespołu składają się zarówno oryginalne słowiańskie pieśni, jak i własne kompozycje w elektryzujących aranżacjach.
Jednym z celów projektu jest przekazanie fascynacji kulturą Słowian w niekonwencjonalny i nowoczesny sposób. Moc i agresja metalowych riffów kontrastuje z melodyką pieśni ludowych, a jednocześnie doskonale z nimi współgra, łącząc się w magiczną całość i tworząc nastrój i emocje zdolne przybliżyć odległe czasy każdemu, kto się wsłucha w brzmienie kapeli. Zespół wyróżnia ogromna koncertowa energia, którą tworzą wspólnie: trzy wokalistki, wokalista i perkusista, który z nieopisaną werwą wystukuje porywające do tańca rytmy. Ich brzmienie uzupełnia przesterowana wiolonczelę, która dodaje mocy oraz
rasowa, metalowa gitarę. A wszystko to okraszone szczyptą progresji, eksperymentu i szaleństwa.
Muzycy: Mikołaj Rybacki – gitara elektryczna, śpiew; Katarzyna Bromirska – wiolonczela elektryczna, śpiew; Joanna Lacher – bas, śpiew; Christina Bogdanova – śpiew, Kaos Pad II i Reloop; Andrzej Mikityn – perkusja
www.percivalschuttenbach.art.pl

Molly Malone’s, Polska
Zespół Molly Malone’s powstał w październiku 2009 w Giżycku. Miał to być zespół grający irlandzki folk punk. Idea kapeli narodziła się w głowach Jarka „Kwiatka" Kwiatkowskiego oraz Bartka „Konia" Biwejnisa, którzy po doświadczeniach w punk rockowych formacjach oraz szantowych kapelach postanowili irlandzkie melodie grane na akordeonie i skrzypcach wkomponować w punk rockowe utwory. Od początku na instrumentach perkusyjnych gra w zespole Paweł „Zwierzak" Augustyniak.
Zespół koncertuje od stycznia 2010. Kapela doskonale czuje się na scenie zarówno w gęstej atmosferze pubów i tawern, jak i otwartych przestrzeniach plenerowych festiwali, kiedy czerpie przyjemność z kontaktu z publicznością.
Molly Malone’s jest laureatem Konkursu Trzy Tawerny 2010 podczas IV Edycji Festiwalu Latający Holender ursus 2010. Nagrodę publiczności zdobyli na 7. Festiwalu Rock Szanty w Serwach w sierpniu 2010. Zespół został doceniony także podczas II Edycji Festiwalu Muzyczne Perły 2010 w Tawernie Korsarz w Warszawie.
W pierwszych dniach kwietnia 2011 Molly Malone’s zarejestrowało 5 utworów na pierwszy krążek zwiastujący pełnowymiarowy materiał zespołu. Obecnie zespół przygotowuje brakujące utwory na debiutancką płytę, weryfikując je z publicznością na koncertach.
Muzycy: Jarosław „Kwiatek" Kwiatkowski – vocal, gitara elektroakustyczna; Bartek „Koniu" Biwejnis – akordeon, chórki; Paweł „Zwierzak" Augustyniak – perkusja; Piotr „Junior" Wagner – gitara elektryczna; Ireneusz „Pacek" Pac – gitara basowa, chórki.
www.myspace.com/mollymalonesband

designed by know-line.pl