Od poniedziałku (10 października) nastąpi zamknięcie dla ruchu ul. Dworcowej. Wynika to z kolejnego etapu prac realizowanych przy budowie nowego układu drogowego w rejonie powstającego Dworca Metropolitalnego.
Na ul. Dworcowej dopuszczono wyłącznie dojazd do posesji, który będzie odbywał się od ul. Młyńskiej. Przejazd z ul. Gazowej do ul. Młyńskiej poprowadzono poprzez nowo wybudowany łącznik. Swoją lokalizację zmieni również przystanek komunikacji miejskiej – z placu Dworcowego na ul. Gazową. Z kolei dojście do Dworca PKP wyznaczono wzdłuż ul. Gazowej, która pozostanie ulicą jednokierunkową. Dojazd do ul. 1 Maja oraz taxi pod Dworzec PKP będzie odbywał się tak jak dotychczas – przedłużeniem ul. Gazowej, zaś wyjazd ul. Pocztową. Ul. Gazowa pozostaje jednokierunkowa. Takie zmiany w organizacji ruchu potrwają około 2 miesiące.
Przy ul. Dworcowej zakończono prace dotyczące uzbrojenia podziemnego i trwają prace rozbiórkowe. Wraz z wprowadzeniem czasowej organizacji ruchu drogowcy rozpoczną wykonywanie podbudowy i nawierzchni z kostki granitowej na ulicy, parkingach dla taxi i chodnikach.
W rejonie budowanego Dworca Metropolitalnego powstanie zupełnie nowy układ komunikacyjny. Zaawansowanie robót drogowych jest różne w zależności od ulicy. Przy ul. 1 Maja zakończono roboty brukarskie oraz wykończeniowe. Z kolei na ul. Młyńskiej pozostała do wykonania połowa warstwy ścieralnej nawierzchni oraz budowa ścieżki rowerowej. Na ul. Pocztowej wykonano w całości roboty brukarskie, pozostało wykonanie docinek i elementów organizacji ruchu. Na ul. Gazowej położono warstwę ścieralną do łącznika z ul. Młyńskiej oraz pozostało dokończenie budowy części chodnika i muru oporowego. W zakresie trakcji trolejbusowej ustawiono wszystkie słupy oraz zamontowano około 80% torów jezdnych. Na słupach trakcyjnych i oświetleniowych zamontowano oprawy, których odpalenie planowane jest w pierwszej połowie października. Na łączniku ulic Młyńskiej i Gazowej położono warstwę wiążącą, a pozostało ułożenie ścieralnej. Z kolei na pl. Dworcowym rozpoczęto prace przy układaniu podbudowy oraz wykonano uzbrojenia podziemne i nawierzchnię na połowie zakresu. Część warstw ścieralnych ułożono również na rondzie Sportowców i ul. Stadionowej.
Zaawansowanie prac na całym zadaniu, składającym się z budowy budynku dworca oraz sieci dróg dojazdowych, wynosi obecnie około 70%.